|
|
|
|---|---|
| Hej. MIn 325:a - 92 hackar och rycker om man släpper ner varvet lite för mycket, speciellt när man gasar upp hastigt efter. Det är inte så att jag åker på för hög växel så den spikar utan den gör så här efter att man drar på efter korsningar och dyl. Har några torrsprickor i "insugsslangen" eller vad det heter (korta grova slangen till filtret). Har det nått med saken att göra?? | |
| hade samma problem, och i mitt fall var det lamdasonden som var trasig. kolla den. | |
|
hade samma problem, 4 tändspolar var dåliga för mig så den misstände ganska ofta! kolla tändspolar, tjuvluft ( kollar du med startgas, runt insug, slagar osv..) kolla luftfliter, sen kolla lambasonden, du kan ju också begära en felkoll, för din bmw lagrar fel och datorn på bmw verkstäder kan kolla om din bil har något fel lagrat... lycka till! |
|
|
HALLÅ DÄR!!!!! Jag har samma problem som du. Har du åtgärdat ditt fel och i såna fall, vad var det? Jag har en 328ci -99, när jag saktar ner och försöker smyga iväg så rycker den, nästan misständer. Men bara på låga varv, så fort jag kommer upp i 1800-2000 varv så försvinner de. Jag har varit hoss BMW och de hittar inget fel i datan. |
|
|
min farsar 320 -01 gör lika dant på låga varv, dom ska tydligen avra så inte vet ja, men konsigt är de i alla fall! ///Switte |
|
|
även fastän du kollar "datan" hos en bmw handlare så behöver det inte vara ett speciellt svårt fel. låt en bra verkstad som har tändspols checkar, som kan kolla alla 4 / 6 tändspolar samtidigt så ser dom om någon slår fel eller misständer vid vissa varvtal misständer någon byt ut och kolla sedan problemet kan vara löst.... |
|
Marcel |
Du har antagligen en eller fler tändspolare som är slut. Låt en verkstad (BMW) mäta de. Då ser de vilken/Vilka som måste bytas. Felsökningen går på Ca 700:- på BMW och tändspolare original går på 800:- st. Jag bytte på min 320 och den går kanon efter det. lycka till |
Ciba11 |
Nån utav Tändspole, Börja med att lyfta var och en när motorn är igång så märker du när du hör när det gnistra, den som inte gör det är boven i dramat. PS om du inte byter alla så kan du få samma problem efter <BARA nån dag--DS Lycka till VD |
Ciba11 |
Glömde säga att du kan köpa helt nya tändspole hos www.bildelsimporten.nu för 400sek/st i uppsala.. VD |
|
Börja med att kolla tjuvluft (det där med torrsprickorna låter misstänkt!)! När servades bilen senast? När byttes stiften senast? Hur ser de ut? Tidiga E36:or har ibland problem med tändspolarna, så det låter inte otroligt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Bmw ludde |
Hade det problemet, köpte nya tändstift och nu går den fint igen. |
|
JAG HAR EN BMW 325 92 E36 BILEN HACKAR UPP TILL 2000 VARV NÄR MAN TRAMPAR LITE HÅRDARE PÅ GASEN. OCH DE MEN EFTER 2000 VARV GÅR BILEN SOM VANLIGT. JAG HAR TESTAT LUFTMÄNGSDSMÄTAREN MEN DE VA INTE DE FELET. VAD KAN DE VARA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.