AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
490

318i performance?

Ni
8
Nicson
318i -92
Heisann.
Lurer på hva jeg kan gjøre med min 318i e36 1992 for å få,
den "friskere"? Den er helt original.
Synes den går greit men er åpen mot alle forslag som koster,
tilsammen under 10,000.-Nok.

Jeg vil ha mer dreimoment og flere HK.
Gi meg gjerne websider, eller noen tilbud hvis dere skal selge noe.
Er åpen for alt.

Mvh Jonas, Norge
cdabox
för den summan så blir det nog bara chippning, filter och avgassystem.

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Ni
8
Nicson
318i -92
Men hvor mye HK kan jeg få ut av et "luftfiltersystem"+avgassystem+chippning=?hk

Jonas
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Knappt någonting alls, bara ännu en förstörd BMW. Spara pengarna tills du byter bil istället.
Sök på forumet så får du samma råd.
Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
Jag föreslår en budget-turbokonvertering, om du är händig alltså, köpa billiga delar beg och ladda 0,4, borde gå utan bränsletillskott, 10,000nkr, borde räcka gott
cdabox
Mr Shhh: En förstörd BMW ? Orkar du utveckla det där ?

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nej, ärligt talat vet jag inte om jag gör det.:-)
Men hur många orörda E36 (och snart även E46) finns det, som inte har begåvats med enorma avgassystem, sänkning, sportfilter och chip, praktiskt taget till ingen nytta annat än att snabba på motorns (och chassits) sönderfall? Jag har själv varit där, tro mig, men då gällde det E21 och jag var tjugo år yngre och gjorde mitt livs sämsta bilaffär.

Jag har skrivit om detta förut, visst är det kul att ge sin bil en "egen" prägel, (även om man kan diskutera hur "egen" den är med chip, sportfilter och sportavgas) men bilen blir ju knappast bättre eller mer åtråvärd på begagnatmarknaden, eller?

Varför inte lämna vidare en orörd bil/motor till kommande generationer, så att de kan få se vilka kvalitetsbilar som fanns en gång, och istället köpa en bil med en effekt eller ett utseende som åtminstone är i närheten av vad man egentligen är ute efter eller behöver?

Om det nu inte är så att man tycker att det roligaste som finns är att bygga om bilar för det ena eller andra ändamålet, då är det ju en annan sak.

Sök på forumet och du skall finna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.