|
|
|
|---|---|
| Jag har under en tid haft ett vinande ljud från bakväxeln på min BMW 316 -90. Idag när jag var på väg övergick ljudet i ett kraftigt skrapande ljud som ökar när jag släpper gasen och bilen rullar fritt ljudet minskar något när jag belastar allså ökat farten.Är det någon som vet vad felet är om det är farligt att åka med och om det är lönsamt att reparera eller om man skall leta efter en annan bakaxelklump på skroten | |
|
Hej Janne! Svårt att svara på - men har Du kontrollerat bussningar i bakvagn? Du har kanske två fel. Det är ovanligt att få oljud vid motorbroms från bakväxeln. Jag tycker att Du skall ställa bilen på en fyrpelarlyft och se över alla bussningar i bakvagnen. MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
Har exakt samma problem någon som vet vad det kan vara om det inte är bussningarna.Har en 320i-95.Hoppas på svar BMW FOR EVER!!! |
|
|
Om det är klumpen så är det en ny på skroten som gäller. Runt 2500:- Min är dålig den med, viner och skrapar. På min verkar det vara ingående lagret som låter. Hissa upp bilen och säkra den med pallbockar. Sedan låter du en kompis sitta i och gasa med femman i. Du ligger under och lyssnar efter ljudet. Använd en skruvmejsel som stetoskåp. På detta viset lockaliserade vi oljudet från min bakaxelklump. Vi trodde först att det var ett hjullager som lär, men så var ej fallet. När man gasade upp min i 220 så schöt (hur det nu stavas) det utav bara helvete ur klumpen... Om man gasar upp den rejält och sedan släpper gasen och kopplar ur så slipper du motorljudet och hör mycket lättare vart det kommer ifrån. Se dock till att ha bilen stadigt hissad! Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.