|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har en 525 -90 med automatlåda, o ibland.. kan vara närsomhelst, har inte kommit på nåt xact tillfälle det händer på, men iaf så när man lägger i driven så är det som att den inte lägger i växeln direkt, som att den ligger kvar i neutral ett tag o när man inte tänker på det så lägger man juh bara i D o gasar, o då händer juh inget utan den varvar bara upp lite oså helt plötsligt går växeln i o de dunkar te på nåt vis. o när man gasar på o bromsar in snabbt för att man kommer till en korsning lr nåt o stannar o rullar fram lite sakta o när man ska åka iväg så är inte växeln i utan den hoppar i på nåt vis. ahh de e svårt o förklara, hoppas ni kan hjälpa mej ! : ) tackar! mvh mattias / MAttiAS | |
|
det låter som en kärvande ventil eller dåligt oljetryck. prova att hälla i ett par kapsyler bromsolja och köra ett par dar byt sedan olja i lådan(och rensa filtret). |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bromsolja i automatlådan intressant företeélse , vill du vara vänlig att utveckla den idén lite mera . ///MVH Hasso Länk |
|
Även jag väntar med (tveksam) spänning precis som Hasso. Det normala är annars att först kolla oljenivå och oljans skick (bränd, illaluktande) samt filtret. Fel nivå, termiskt överbelastad olja, för gammal olja eller blockerat filter GER dålig växling. mvh MW-Guru |
|
|
bromsolja i vxl lådan?? / MAttiAS |
|
|
Och så heter det bromsvätska. bromsvätska har ingenting med olja att göra. Testa att hälla olja i bromssystemet och jag lovar att det kommer att bli spännande :) Är mycket intresserad av vad lite bromsvätska kan göra i en automatlåda? Kan inte direkt komma på att den skulle kunna lösa några kärvande ventiler? /Jesper |
|
|
Jaha man ska aldrig sluta att förundras!?! Jag väntar oxå med spänning på vad bromsvätskan gör för nytta där? Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
spännande ? va innebär de?? låter inte som att man vågar testa direkt : / / MAttiAS |
|
|
Spännande i fallet med olja i bromssytemet innebär att alla tätningar ger upp = inga bromsar. /Jesper |
|
| Ren spekulation från min sida: Eftersom bromsvätskan är aggresivare än automatlådeoljan och samtidigt skonsam mot packningar så kanske tanken är att den ska lösa upp avlagringar mm. som sedan sköljs ut vid oljebytet. Hur lådan i övrigt mår av den behandlingen har jag dock ingen aning om. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.