|
|
|
|---|---|
|
Jag har märkt att jag har ett litet problem med bilen. Jag stog i en uppförsbacke idag o när jag höll bilen på drag läge så börja typ hela bilen skaka när jag rullar sakta frammåt. Nån som har nån aning om vad det kan va för fel. Hellre dör jag än byter ut min bimmer mot en sosse kontainer | |
|
ÅÅ, nej. Det låter som kopplingen är slut det. Om bilen liksom hackade fram. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Det märks liksom bara i uppförsbackar o så. Jag kan stå på dragläge o så på vanliga raksträckor Hellre dör jag än byter ut min bimmer mot en sosse kontainer |
|
Mullpung |
hände en konstig grej i helgen, var på cruising i helgen och för det mästa stog man ju stilla och när man väl började röra sig framåt så kom man cirka 2 meter åt gången, sen efter 1 timme ungefär så hände samma sak för mig att hela bilen skakar fram, men det hände bara var 5 gång ungefär, även om jag varvade upp bilen till 3000 varv så hackade sig bilen fram, men nu så funkar den felfritt, men jag vet att mitt urtrampningslager är dåligt! kan det bero på det? |
|
Jo jag känner igen det där jag med. Far har en Audi 100 som vi tog till sthlm en gång. När vi kom fram till sthlm så var det kö på vägen, köra några meter för att sedan stanna en stund och så höll det på ett tag. Då började det hacka fram som ni beskriver, väldigt otrevligt. Det måste ju ha med kopplingen att göra, kanske heta lameller. Denna hackande egenskap försvann så fort bilen hade "vilat" lite. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Tror det är ett vanligt fenomen. Hade precis likadant på min Compact, i köer efter att ha slirat lite på kopplingen så skakade hela bilen. Bilen lämnades in för detta, men BMW hittade inget fel. Verkar som det är något man får leva med. |
|
| Det försvann dock, precis som Highspeed_M5 säger, efter att bilen "vilat" en stund. | |
|
Samma på min, efter en stunds kökörning börjar den "hacka" sig fram.. Har trott att det berodde på ett litet oljeläckge som jag har från motorn in till lamellhuset, men det kanske är nåt annat.. Har oxå hört nånting om att lamellerna kan bli "glaserade" och stt det ska kunna ge liknande symtom, men om jag inte minns fel så krävs det lite "hård" körning först.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.