|
|
|
|---|---|
kimozabe |
Tankade upp full tank, 80 liter i min 525i -90a.. Nu är tanken tom och jag har kört 47 mil.. Vad drar din bil ? Och en sak som tycker är skum är det att bilen fortfarande är i arbets tempratur kanske 1-2 timmar då den stått still efter körning. Normalt? |
|
Hmmm...47 mil mil på 80 liter... Det låter ganska mycket tycker jag. Har du extremt tung högerfot eller? Tanken kan ha sugit ihop sig så att den inte rymmer 80 liter. //Lars |
|
|
Bränsle läckage ?? Eller grymt tung högerfot ! Eller kör du bara i stadstrafik ?? Billy B-10 Länk |
|
|
jag kör i huvudsak landsväg men å andra sidan mest kvällar och nätter, jag kör aldrig sakta utan det är fullt hela tiden och min bil drar mellan 1.2-1.3 l/mil och det tycker jag är acceptabelt. Frazze |
|
| Min 525i -90 drar ca 0,9L/mil blandad körning. | |
| Ungefär 1,15 liter milen, med ganska mycket landsvägskörning. | |
|
Min 520i -92 drar ca 0,95-1.2 blandad körning. 0,85-0,9 landsväg. Kimozabe: Det verkar som antingen ett bränsleläckage eller att motorn får för mycket bränsle. Läcka borde vara ganska enkelt att upptäcka, tänk dock på att varva upp ordentligt när du synar bränsleledningarna. Kolla ända från och med tanken till insuget. Jag hade en 735iA som kunde dra upp till 2,5 liter milen till och från. Rök svart ibland och gick dåligt. Jag bytte lambdasond och sen gick den på 1.1 blandad körning och lent som en nyrakad.. |
|
|
Tjena Min gamla häck (325i -89) drar ca 1,1 blandat och min nyinköpta 530iT -01 ligger på litern blandad körning. Har iofs inte haft så mycket blyfot på 3-litaren än. Ha det gött Jonas Live to ride |
|
|
ligger på 1-1.2L/mil mycket kallstarter korta sträckor och när det bli längre sträckor så är det med rätt tung fot === Min E30: Länk |
|
|
normal körning: mellan 1,0-1,2l/mil Bilkö (Nynäsvägen) på morgonen på väg till jobbet: >2l/mil /Jesper |
|
|
Hej! Min 525i 89:a drar straxt under litern. Jag kör Bromma -Kungsängen tur och retur varje dag. Jag har mätt förra sommaren när jag mjukkörde till Skåne (min fru gillar inte när jag kör fort) och då drog den 0.85. mvh Göran gorjoh |
|
|
Ca 1.1 l/mil med M Roadstern. Har inte kört tillräckligt mycket för att få nån exakt uppfattning om hur myckt IX:en drar. Men jag vet att det är en bit över litern... __ Länk |
|
Shogo |
520i -90, runt 1.1 l /mil, mest "lokaltrafik". |
|
Göteborg - Arvika tur och retur i somras med 5 vuxna och proppfullt bagage. Jag tror det var nära maxlast. Gick dock in för att köra mjukt och fint och hålla en jämn, men definitivt inte sölig hastighet. Exakt 1,0 l/mil blev resultatet på 60 mil, alltså nästan bara landsväg... (528i -84) mvh Mikael |
|
|
Landsväg(lugn körning) har jag aldrig fått min under 1L/Mil, trots nya stift, filter bla. bla Har även läst av felkoder, och inga fel..... |
|
|
Alla ni som har hög bränsleförbrukning: Undersök bromsarna inkl handbromsen så att dessa inte ligger an. Detta kan orsaka hög bränsleförbrukning. |
|
| Jag kör rätt försiktigt och dessutom mycket landsvägskörning i hastigheter runt 100-120 km/t . Förbrukningen med vinterdäck är 0.82 och 0.89 med sommardäck. Dessa siffror skall ses som snittförbrukning under perioder som är flera månader långa och är lästa ur färddatorn. | |
| Lufttrycket i däcken påverkar förbrukningen markant. 0.5 kg för lite gör nog 2 dl/mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.