|
|
|
|---|---|
|
Har sett en massa inlägg som handlat om baslådor i e30 .. men vilken låda är verkligen den BÄSTA i en e30 .. för att få ett finfint ljud ifrån skuffen .. ja har två 12or .. på forumet har ja hört vissa som vill ha basarna riktade mot ryggstödet tex .. ja kollade på bilstereo.just.nu .. han säger att i en sedanbil brukar de bli bäst ljud med basarna riktade på det viset .. men sen kommer vissa och säger att de ska va riktade utåt osv osv ....... vad är bäst?? .. hur gör ni?? och hur låter de?? tack! | |
|
problemet är att du har en plåt vägg bakom ryggstödet. för att få bästa ljud kvittar det nog hur du vrider och vänder på lådan, lite skillnad gör det klart, men det bästa är om du bygger en bandpass låda med röret genom hatthyllan. jag hade samma bas i två oika lådor, en färdig och en bandpass, skillnaden var markant, för man hörde basen! mk |
|
|
Ljud är en smaksak, så därför finns inte den perfekta lådan för alla. Jag har tagit bort plåtbiten som sitter i ryggstödet (där genomlastningsluckan sitter på bilar som har det) och riktat in min slutna låda framåt genom hålet och matar sedan på med 300 ordentliga klass-D watt. Mvh Jonas.N /////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.