|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om vilka kablar som ska vara till blinker bromljus osv på kontakten vid dragkroken?? (Släpvagnskontakt) MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
L = Vänster blinkers (gul) 54G = 12V+ (Direkt till batteri) (blå) 31 = Jord (12V-) (vit) R = Höger blinkers (grön) 58R = Höger bakljus och nummer skyltsbelysning (brun) 54 = Bromsljus (röd) 58L = Vänster bakljus (svart) |
|
|
Vill korrigera ditt förslag då jag jobbat i tre år på en husvagnsfabrik och monterat X antal kontakter, även monterat ett antal bilar. OBS! För att det med 100% säkerhet skall bli rätt måste man med en testlampa kolla! Ditt förslag: L = Vänster blinkers (gul)->gul 54G = 12V+ (Direkt till batteri) (blå)->grön 31 = Jord (12V-) (vit)-svart R = Höger blinkers (grön)->blå 58R = Höger bakljus och nummer skyltsbelysning (brun)->brun 54 = Bromsljus (röd)->röd 58L = Vänster bakljus (svart)->grå¨ mitt förslag bakom ditt. Henrik |
|
| -->pricken..kan inte strida med dig angående färgerna, jag skrev bara av montageanvisningen som följde med släpvagnskontakten jag senaste monterade. Men det är ju ingen garanti att den är rätt och med tanke på ditt jobb så borde ju dina färger stämma. Såvida det inte är nåt EU-spöke som varit och ändrat om något ;o) | |
|
Det första färgförslaget (Dodgers) är det riktiga om man vill följa gängse vedertagen standard i Europa. På i princip alla bruksanvisningar/kopplingsschema till släpvagnskontakter som säljs kompletta med sladdar i påse är det beskrivet så. Tyvärr verkar den lilla husvagnsfabriken i Rakvattnet ha en egen standard ;-) Skall man koppla en 13-polig är det samma färgschema som gäller + naturligtvis ett antal kulörer till... Se denna länk för rätta färger (till alla kontakttyper)! Länk Labor improbur omnia vincit |
|
|
Jag böjer mig för övermakten....: ) I vilket fall som helst så böt jag kontakt på min sambos Opel i helgen då SBP inte tyckte om den, och där var färgerna precis som jag angivit.... Jaja, skit samma, bara det blir rätt så....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.