|
|
|
|---|---|
|
Länk De verkar ha kul i Kristianstad... /Wille Länk | |
chrille70 |
Dessa skäningar... ;) /Chrille |
chrille70 |
skåningar skulle det va...Hehe... |
|
Vissa skulle ju aldrig få vistas ute i friheten ennu mindre köra bil! Gött att åka BMW |
|
|
Haha...tokjävlar.. Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
började slåss!" Vilka sköna lirare! Mvh Mohsen |
|
|
Har själv råkat ut för en "liknande incident" när jag var 15 år. Höll på att bli överkörd på ett övergångsställe varefter jag signalerade mitt missnöje till personen som sånär körde på mig genom att gestikulera med långfingret. Så var den saken ur världen. Trodde jag. En dryg minut senare kommer bilen tillbaks(hade väl kört runt kvarteret eller något), passageraren (en skäggig, kortväxt man i 40-års-åldern) kliver ur bilen, går i rask takt mot mig och vrålar något på bruten svenska(minns inte vad, men jag begrep inte vad han sa, och inte vad han ville mig, kopplade inte sammanhanget vid tidpunkten). Sedan gav han mig ett knytnävsslag över käken, vrålade lite till och körde sedan iväg. Jag tog regnummret på bilen och polisanmälde naturligtvis händelsen, men utredningen lades så klart ned. Polisen hade nog fullt upp med att hålla hastighetskontroller på Sallerupsvägen. Så kul kan man ha i Malmö (Sveriges mest kriminella stad). Sensmoralen är: Se upp med att gestikulera till okända personer i trafiken. Detta kan av vissa uppfattas som fruktansvärt kränkande och leda till våldsgärningar. SUCK!!!!!!!!!!!!!! Det blev något OT, men jag kände att när jag väl skrivit halva historien kunde jag lika bra fullfölja :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| E själv fd Kristianstad-bo o en gång för länge sen när ja hade en Ascona -79 så va ja lite sömnig vid rödlyset så bakomvarande bil började tuta lita väl häftigt i mina öron,så när ja körde iväg så fick han "fingret" i bakrutan.Detta skulle ja inte gjort då "turkjäveln"(ja de va en utlänning) såg rött pga detta o körde om mig som en dåre tvärnita snett framför mig i bästa snutstil,hoppa ur bilen o slet ur mig o skulle spöa upp mig fett....Som tur va lyckades ja prata honom till rätta...Kanske e de så att just skåne e fullt av galningar??:-) | |
|
Det är tur man bor i norrland.=) Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
har hänt samma sak till mig när jag övningskörde en gubbe på 65 - 70 år körde 70 km/t på en 50 km/t vägen. Han möte mig och ville omköra mig, han tutade med hellljus och till sist körde om mig då blev jag arg och satt på helltljus då stannar han och stigade av från bilen och ville bråka. men jag tänkte om jag bråker med honom här mitt på stan då får jag alldrig körtkort så jag bara satt i bilen. han kom och sa till mig jä...la idiot och körde ifrån... trevligt.. m.v.h Mauricio Villasmil |
|
|
Jag älskar sånt här! Jag blir så sjukt förbannad!! Övertalar mig själv att ha hagelbössan i bilen när nån jävlas med en ! ;) t.ex en gubbe som stannade mig för att mina ljus stog högt upp och bländade honom. Jag hade last i bagaget, därför och det var inte för mkt heller! Så vände han, stannade mig (och min far som satt brevid) och gnällde som f-n! Varför ? har dom ignet annat och bry sig om än att vara hobbypoliser. Länk |
|
|
Ibland önskar man att man råkade ut för de själv. Brukar själv sakta ner till typ 20km/h när bilen bakom mig ligger för nära.. till sist kanske d e nått rövhål bakom.hehe ;) Well..vi får se // Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
malmö e kul. asso personer som talar bruten svenska kan följa efter ngn som typ räckt finger åt dem eller så i nån mil bara för att få tag på dem. händer då och då man ser ngn sådan person hoppar ur bilen och börjar springa efter bilen som tutat eller likande på honom |
|
|
Övningskörde idag med trafikskolan, skulle backa, en 10 åring kör in i bilens front! ja ni hörde rätt,. i bilens front medan jag backar! Mvh Mohsen |
|
ant |
Mohsen: Lyckat! ;) Vad hände sen? Som cyklist har man väl inget ansvar alls om olyckan är framme? ========== Länk |
|
Det roliga är ju att hans låga fart inte skadade bilen! det var ett konstigt scenario, det är det enda jag kan säga om de! :) Mvh Mohsen |
|
| Mohsen: LOL.. hur lyckades han göra det? hahahah.. mycket märkligt scenario :D | |
|
Långfingret upp genom solluckan brukar funka finfint för både bakom- och framförvarande. Var en Volvo 850R som körde ut framför mig så jag fick gå på ABS:en i en rondell och då drog jag upp långfingret rejält och stod på både tuta och helljus. Det resulterade i att idioten (ursäkta) säkert slet av 4 mm på sitt högra framhjul ut ur rondellen (och ut på motorvägen) där han skulle bevisa att han minsann visste var gasen satt, av någon anledning. Jag kunde inte hålla mig för skratt där jag satt i däcksröken. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Låg på motorvägen på väg hem från Göteborg. I en uppförsbacke så kommer jag ifatt två bilar och lagom i höjd med den första bilens bakljus slår han på blinkersen och bara glider ut. Tur för mig var att det var uppförsbacke så att jag hann bromsa, annars hade han fått påhälsning i bagaget... nu hade jag kanske en decimeter tillgodo. Ljustutade eftersom han inte verkade se mig alls och när han upptäcker att han har fullt med bil i backspegeln bestämmer han sig för att ställa sig på bromsen! Jag hade ju som tur var redan foten på bromsen... När jag sedan glider upp brevid (vill ju inte gärna ligga bakom en sådan idiot) så sitter han och viftar och skriker så mycket att han knappt kan hålla bilen kvar i högerfilen utan är på väg ut i räcket. Just snyggt när det är han som har tabbat sig duktigt och inte använt speglarna vid sin omkörning. Nåja, jag är ju inte den som stoppar någon för att ge dem stryk, men just då kände man sig inte speciellt snäll |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.