|
|
|
|---|---|
|
Jag skall besikta min 635 Csi på måndag, och har just upptäckt att bromspedalen sjunker ganska djupt. Tror mig förstå att det är "den svarta bomben" som läcker, eftersom pedalen inte sjunker när motorn är avstängd. Vad säger Svensk Bilprovning om detta? Jag hinner inte reparera, dessutom gruvar jag mig för en GDS-reparation eftersom det är fruktansvärt trångt, och verkar bökigt... Tips mottages tacksamt. mvh Ingemar | |
|
Prova med det enklaste först och lufta bromsarna... Gött att åka BMW |
|
-BeeMWe- |
Livsfarligt att åka runt i iaf så de kommer nog slå ned på det. |
|
Sjunker pedalen mer än normalt under bromsning så ska det medföra en tvåa vid besiktningen. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Dags att lätta hjärtat! Min pärla besiktigades utan anm. 7 April. När jag lämnade in den till Förenade Bil i Malmö 12 Maj för att byta servovätska + kolla läckage, (jag var misstänksam mot vätskan som var i innan + att nivån i behållaren sjunkit lite väl fort) så bekräftade de en tanke som funnits i bakhuvudet sedan jag köpte den förra sommaren. Bomben är dålig! Bromspedalen kändes svampig vid inbromsning och var ibland stenhård med tändningen avslagen. Dessutom blinkade "bromslampan" till på panelen när jag bromsade. Byte 3700kr, skönt för en student! I fredags när jag skulle ha bilen på morgonen (stressad som fan), hade jag ingen koppling+ en pöl bromsvätska under bilen. Slavcylindern orkade inte med bomben Rambo och pajjade. Bärgning m.m. 1900 kr. Men jag har en bättre och trevligare bil idag, å så gick framrutan sönder i förrgår med, så nu har jag en ny sådan också. Pank men lycklig! BYT om det behövs och räkna med ev. biverkning. /Fredrik Till sist vill jag slå ett slag för Förenade Bil Malmö, dom tyckte synd om mig och bjöd på arbetet för bytet av "slaven", tack! |
|
|
Tråkit att höra vad allt kostar men bara att gratta nu när felet är fixat... Grymmt av BMW att bjuda på arbetet. Gött att åka BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.