AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
570

ABS lampan lyser?

Visa användare
4
Snowie
316i-compact
Fick en 2:a av bilprovningen pga att ABS lampan lyser å när ja satte på sommarfälgarna så såg ja att det va en jord kabel lös i hjulhuset å trodde det va det som va felet men den gubben gick inte,så det lyser fortfarande! Va kan det vara för fel?

Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Det finns en utomordentlig sökfunktion här på forumet.

kolla t.ex. Länk
Visa användare
4
Snowie
316i-compact
Tack Mr Shhh.....Va första gången ja va in här så det va ju bra att ja fick veta det.

Bmwtokig
Hej du! jag fixade en 316 e36 här om dan det som är felet på din bil är att abs sensorerna har gått sönder =Glapp. kostar 1500.- ny men det bins på bildemonteringen för 500:- det är inte så svårt att byta själv tar 10 minuter om man inte har tummen mitt i handen:-)
Visa användare
4
Snowie
316i-compact
Tack bmwtokig....Nej tummen sitter på rätt ställe,lånade ut bilen till min sambo för en tid sedan å när hon kom hem från jobbet så säger hon "det ryker om din bil" så ja går ut å kollar å där står den å kokar,går in igen å frågar henne om han inte sett på tempmätaren att bilen gått varm å får till svar "vart sitter den då" Det va bara å ringa en verkstad å dom skulle ha drygt 10000sek för å fixa en trasig topppackning å plana toppen,så ja köpte en rep handbok på bilteama å köpte erfoderliga reservdelar å rev motorn å en polar plana toppen....Pris för delar å jobbet polarn gjorde 4000sek.... Tack för svar....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.