AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.257

"tuggar" innan den hoppar igång..

X-
375
X-ray
325i -87
...E30:in startar inte direkt när man vrider på nyckeln, man måste trycka ner gasen och låta startmotorn gå ett par sekunder innan den startar. Ingen fara så sett men de e ju lite tråkit...hjälp till om ni kan..

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Bmw_Emil
Jag har samma problem med min =(
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tjena!! Min bil var likadan, innan jag köpte den, då var den inlämnad på verkstad och de bytte två reläer tror jag, ska kolla upp närmare vilka. Problemet borta då tydligen (svårt att säga eftersom jag inte ägde bilen då, men så står det i papperen)

Har även för mig att det kan vara en "bränsleackumulator" som krånglar, finns säkert 312 personer på detta forum som haft samma problem med sina E30..

Ha det kanon!

Clintan
en
39
ennaj
E46 325Xi -02
Z3 2,8 -99
Hej X-ray! Hur lång tid tar det vid kallstart för att motorn skall starta? Staratar den direkt när den stått stille en stund och är varm?
Det kan bero på att motronic-relä inte drar direkt - vid detta fel startar motorn efyer ca. 5 - 0 sek och går bra direkt. Startar motorn på samma sätt men går orolgt och ev. ryker i avgasröret - då har du problem med insprutare alt. tändstift. Svårt att svara när inte årsmodell och modell anges. MVH Jan Holmberg

Janne
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Jaså?..... 325 -87 räknar vi inte som bil eller??

(denna info finns att läsa på vänster sida av skärmen..)
X-
375
X-ray
325i -87
som sagt, 325 -87 är det vi snackar om =)
De tar ca 0-5 sec innan den startar ja, och man måsta ha plattan i botten. det går att starta utan gas oxå, men då tar det nån sec till. det verkar som den startar fortare när den är helt kall. men de e inga stora skillnader. när den väl hoppar igång så går den jämnt.

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
Ciba11
Hejs

Kan vara backventil till bränslet men åxå läckande spridare.. Den startar väl OK när du stänger av den och sedan efter 1 min startar igen, om JA så är det troligtvis backventil... Lycka till

VD
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.