|
|
|
|---|---|
|
Hej... Jag står & glor i bilens verktygslåda och undrar vad som saknas egentligen. Att mejseln samt gaffelnycklarna saknas är övertydligt, men sedan är det ju fler fack. Jag har en tändstiftsnyckel med vridpinne, polygrip, en konstig plastskodd pinne samt en varningstriangel. Vad saknas egentligen? Ska plast/stålpinnen vara där (verkar inte passa in)? Samma sak under mattan till höger i skuffen. Där sitter en domkraft med fast vev, samt en tom metallklämma. Ska det sitta ett däckbultsverktyg där eller? /JOP | |
| Till höger i bagaget ska det sitta en stor plast-avdragare som man tar bort navkapslar med. | |
|
??? Oj då? Hur ser en dylik ut? Jag har kryssekerfälgar av originalsnitt, med lilla kapsel i mitten. Jag brukar flippa ut dem med en mejsel bara. Ngn som har en beskrivning av detta verktyg? /JOP |
|
| i vertygssatsen skall du ha en metallögla med en gängad bult i ena ändan som man skruvar in i bilen vid bogsering. | |
| Och vid domkraften en kil att lägga under däcket | |
|
Mmm... Just det! Ett hjulstopp satt det ju faktiskt vid domkraften. Det där med ögla känner jag tyvärr inte igen :o( Ska den ligga i verktygslådan i skuffluckan? Den är alltså tänkt att monteras där fram? *Får nog bli en vända till skroten...* /JOP |
|
| En S-formad insexnyckel ska oxå finnas i "verktygslådan". Avdragaren till navkapslarna ser ut som en stor ringnyckel i plast som passar på den sexkantiga navkapseln | |
|
Aha! S-formad insexnycckel? Menar du '----, Typ stor IKEA-nyckel? Har för mig att jag har sett det tomma facket.... Snyft! Är den till takluckan eller? /JOP |
|
| just precis typ IKEA-nyckel, fast något längre. Ingen aning vad den är till men jag har för mig att den inte är så stor, kanske typ 5-6-7 mm eller nåt | |
|
Någon annan som vet? På andra bilar har jag sett dylika verktyg för nödstängning av taklucka. Ni som inte har taklucka; har ni detta verktyg i satsen? /JOP |
|
janpaw |
"Adaptern" till fälgarnas låsmutter har också sin plats i verktygslådan. Janne P |
| jag har verktyget fast jag inte har taklucka... | |
|
Men vad hurvelen kan det vara då? Är det en 7-mm? Då är det ju ett typiskt bromsverktyg. /JOP |
|
| Lite dåligt minne från min sida där. Kollade igår och det var en 4 mm:s nyckel, fast jag vet fortfarande inte vad den är till. Finns det månne nån nödöppning/stängning på fönsterhissarna? | |
|
Ja.. Jo, det kan det ju kanske vara... Finns det ngn som har info om "plast/stålpinnen"? /JOP |
|
|
Vet att det skall ingåe en liten putsduk i verktygslådan oxå Finns att köpa som reservdel på BMW Skoj liten ska som jag ofta har varit nära att köpa bara för skaens skull. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Putsduk? He, He... Putsdukarnas tid är tyvärr förbi för min bil... Skulle kanske lägga dit en bit femmans sandpapper istället? /JOP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.