AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
952

Mina sportstolar knakar till när jag svänger...

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är det ngn annan som har problem med detta?
Verkar som om tilfunktionen släpper lite.
Anton
Har samma problem med min 328-96,jag tog bort förarstolen för att kolla om det gick att byta nån bussning eller liknade men alla rörliga delar på underredet verkar vara nitade ihop,hittade en liten vit plastbussning som verkar höra till höj och sänkning av stolen, men den fanns ej som reservdel hos Bmw,dom sa att det enda är att leta nytt underrede på nån skrot.Att stolen rör sig i sidled är tydligen ett vanligt fel på en del årsmodeller.

Har precis samma problem på min bil, har plockat bort stolen men hittade inget som man skulle kunna dra åt eller byta ut så det verkar som om man får stå ut med oljudet.
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Verkar vara ett syndrom som drabbar 3-serien runt 97. Har själv en 328 coupé 97:a med sportstolar som beter sig likadant.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Har samma störande ljud i min 328iC -96. kan bara konstatera som alla andra att det verkar vara något man får leva med
Hade samma problem i min.
Om man kollar under stolen så ser man två vita "plastbrickor" som ligger emot nått fäste på stolen. Om du trycker ner stolen så ser man att det är därifrån det gnisslar/knackar.
Jag tog en burk 5/56 och sprayade lite på "plastbrickorna" och allt annat som rör på sig när man sätter sig i stolen och nu mera är den knäpptyst..

MVH jimmy

Har själv samma problem på min gamle -93'a.. Dom vida plastbrickorna som glidet på stålskenan då man justerar ryggstödet har gett upp för länge sedan, och ger numera upphov till ett mindre missljud i form av "dunk" "dunk" då man sätter sig eller svänger osv... Mycket störande är det iaf! Med lite tur kanske det fungerar med 5-56, men jag tror att mitt glapp är för stort, och att det helt enkelt är plasten som slår mot stålramen, snarare än att det bara är ett gnagande ljud som uppstår vid friktionen..

Skall testa vid tillfälle iaf! Bra tips :)

// Björn
Li
27
Linde79
530IAT-01
Hejsan! nu har jag ett bra tips åt er...hade samma problem med mina "vanliga" stolar i en 96års 323:a
Jag kilade fast några tändstickor under dom vita plastbrickorna som man hittar på båda sidorna under stolen...det har funkat jättebra för mig...inget irriterande klonk ljud efter solstickans underverk! :-)
Of
27
Offa
323ic -96
R.I.P 29/10 -03
Vilken briljant lösning?!? Har dock själv inte lagt märke till några riktigt irriterande ljud från stolen än så länge.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Testar genast!
hehe...nästan 2 år sen tråden startades!!
cane
Det är ett känt problem, bmw har t.o.m. tagit fram ett specialverktyg för att fixa det, det klämmer ihop railen så att glappet försvinner. Be dem fixa på nästa service.
pe
20
per.g.andersson
M550d Touring -13
>>cane

Tackar ödmjukast. Bokar in åtgärd på nästa oljeservice...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.