|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar var kan man köpa lysdiodrar till elhissarna,dom har slutat lysa! Har kollat på olika in lägg i forumet men hittar bara på Elfa och det ligger ju inte i göteborg iallafall,, Har någon nån aning om vart i göteborg man kan hitta det, Biltema kanske,men vilket serie nummer d på katalogen? Tackar för alla tips!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
i götet vet jag ej , men som alternativ till elfa, så finns Kjell & Company lite utspritt i sydsverige Borås närmast??. www.kjell.com går att beställa via postorder. ///MVH Hasso Länk |
|
Elfa finns visst i Göteborg, har ingen aning om de säljer till privatpersoner iof. GÖTEBORG Box 2083 431 02 Mölndal Krokslätts Fabriker 12 Telefon: 031-706 26 76 Telefax: 031-706 26 77 07.00-17.00 måndag-fredag |
|
|
Annars lär varje välsorterad elektronikreparatör ha lysdioder. (Nu menar jag INTE typ ON/OFF eller SIBA!) Mvh |
|
|
Det går utmärkt att handla som privatperson hos Elfa, både i deras shoppar och per postorder, internet osv. Det är nog glödlampor i dina elhissknappar, tänk på att om du ersätter med lysdioder måste du ha ett serimotstånd på runt 1Kohm vid inkoppling på 12V och den måste polariseras rätt (+/- måste vändas rätt) vid inkopplingen. Sen behöver du aldrig byta nåt mera, lysdioderna varar lätt längre än bilen. FP |
|
|
Tackar så mkt för alla tips och råd gubbar:) Till nästa gång,ha d gött,, |
|
|
Marconi: Lite tips Länk Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.