|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått hjälp med att hitta strömboven i min 750-88, men hur går jag vidare? Den aluminiumfärgade boxen som sitter näst ytterst och är lite mindre än den bredvid som sitter i min säkringslåda drar 0,29 Ah, vilket laddar ur hela batteriet på några dagar. Är det boxen det är fel på? Vad fyller den för funktion? Hjälp! Mitt nya fina batteri tar snart slut igen!!! Tack! /Astroboy | |
|
Här kommer en bild. Det är dosan med ett vitt kryss. Något som går genom den drar ström, men vad? Vilken funktion fyller denna dosa? Länk /Astroboy |
|
svardska |
jag har en ny box om du behöver.... |
|
svardska, tror du att det är själva boxen som är problemet, eller något som är kopplat genom boxen? Kan du mäta om strömförbrukningen försvinner om jag kopplar in din box? /Astroboy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kollade du av med att rycka en säkring i taget för att se när belastningen försvann, hittar du rätt säkring så kan du kolla säkringslistan för funktionen. ///MVH Hasso Länk |
|
Det var inte jag som gjorde det själv, men jag fattade det som att belastningen försvann när aluminiumboxen rycktes bort. /Astroboy |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Läs av reserdelsnumret på boxen så kanske det går att bena ut vad det är till. ///MVH Hasso Länk |
|
Reservdelsnummret är 61.35-1379379 /Astroboy |
|
|
Det står oxå CCM på den, check control module, eller hur? Jag har problem med att check-control meddelandena är väldigt svaga, nästa oläsliga. Kan det ha ett samband? /Astroboy |
|
Sorry får inte fram nått på det numret :(( ///MVH Hasso Länk |
svardska |
Nå? hur gick det då med boxen du lånade av mig? |
|
Nu är jag glad. Jag fick låna en ny CCM-box av svardska och den löste problemet! Nu drar den 0,06A istf 0,29A. Skönt att komma framåt för en gångs skull i mitt renovera-750-projekt! /Astroboy |
|
svardska |
Härligt att höra! då kommer det lite "Benjamin Franklin" år det här hållet då för en gångs skull. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.