AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
327

byte av toppblocksbult

zi
31
zingonet1
bmw 320im
tjenare alla!!

min fråga lyder så här.kan man byta toppblocksbult en och en utan att bytta t-packning? hur gör man då? ska inte ha av toppen utan bara byta till insexbult.

zingo
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Det går alldeles utmärkt, en aukt BMW gjorde det på min gamla bil (325-87). Exakta proceduren känner jag dock inte till

mvh

MW-Guru
zi
31
zingonet1
bmw 320im
någon som vet exakt.hur man går till väga ?

zingo
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Det borde finnas i mekartipsen. Gjorde enligt det på min 325:a. Gick utan problem och packningen höll.

Bee My Wheels
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

När jag bytte mina så började jag med bult nr 1 och gick sen i nummerföljd...Börjar med ett nere mit i toppen sen 2 ovanför sen blir det till att dra i kors Kan maila en bild om du inte vet hur det ska vara..

hjorten
Insexskruvarna var väl utav den gamla typen? Torx ersattes dom med.

F.D BMW...

Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
zi
31
zingonet1
bmw 320im
Hjorten! skulle vara bra med en bild.tror att jag förstår men maila mej gärna .zingonet@hotmail.com
japp det är torx som jag ska byta till sorry!.

zingo
en
39
ennaj
E46 325Xi -02
Z3 2,8 -99
Hej Zingonet1! Om Du tänker att byta zexkansbultar till torx så kan Du gå till väga på fäljande sätt: Börja med att lossa en av de gamla bultarna - börja i mitten. Använd enmomntnyckel som mäter värdet momentant - inte nyckel som klickar. När Du har lossat den gamla bulten några grader - så dra bulten till exakt samma läge som den hade inann Du lossade den. Du måste alltså ta ett mkt. noggrannt ögonmärke innan Du lossar. När Du smatidigt som Du drar fast bulten igen så läser du samtidigt av det värde nyckeln står på när Du kommer till det gamla läget. Det värde Du får på nyckeln skall de nya bultarna dras med. Är värdet lägre ärn 9 KG så dra de nya med 9 -9,5 KG. Byt bara en åt gången! MVH Jan Holmberg

Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.