|
|
|
|---|---|
rbaron |
Har en 318 -01 som börjat bete sig "lite" konstigt när man blinkar. Den får ibland för sig att blinka åt andra hållet också!!! Om man exempelvis blinkar åt vänster så kan den plötsligt börja blinka höger-vänster-höger-vänster. Ser nog lite konstigt ut när man befinner sig i bilen bakom... ;-) Min fråga är om detta är ett glapp i spaken eller kan det vara något annat? En ny spak kostar dryga 1000-lappen och man kan i Malmö få tag på spakar på skroten för 500:-. Inte mycket pengar, men åndå...om det skulle visa sig vara något annat. |
| du har väl garanti...eller har jag fel? | |
rbaron |
Nej...bilen är importerad från Tyskland och har ingen garanti |
|
Hmmm jag trodde garantin täckte bilen inte ägaren....är du säker att inte typ någon europa garanti täcker din bil? |
|
|
Stor chans att det ligger i brytaren vid spaken. Har råkat ut för en liknande där det blinkade höger hela tiden, oavsett läget på spaken. FP |
|
rbaron |
Tack Folke...jag kommer att inhandla en ny spak så får vi se... När det gäller garanti...2 års garanti på BMW kom inte förrän rätt sent 2001. Innan dess hade BMW endast 1 års fabriksgaranti. Man har dock alltid i Tyskland kunnat köpa till 2 eller t.o.m. 3 års garanti. Denna garanti följer givetvis bilen och gäller i hela Europa, men i mitt fall så har givetvis ingen sådan extra garanti tecknats. |
| okey, bra att veta vid framtida import köp...tack ska du ha rbaron... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.