|
|
|
|---|---|
Pepsodent |
Har hört att det är svårt att få bra ljud i E30... Har också hört att om man gör hål i hatt hyllan får man bra ljud.. Men om man köper detta paket på MDS Länk Och denna ritning till lådan borde det väl bli bra dunk i bilen Länk |
Bmw_Emil |
MDS=låter skit....köp Kicker eller Rockford |
| du får ju vad du betalar för...mina erfarenheter av mds är inte vidare bra! | |
| Ja kan varmt rekomendera MTX prylar! | |
|
Mina erfarenheter av bas i E30 säger: En 10 eller 12":are i en sluten låda riktad framåt genom lastluckan och mycket effekt (300 watt+) så får man en fin bas. Riktad bakåt i en portad låda för man mycket bas. Bara att välja, kvalitet eller kvantitet. Mvh Jonas.N /////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle |
|
|
mds är skit!!!! 2st 12" riktade bakåt på ca 100 liter och en 4" port genom hatthyllan funkar för mig.j bmwnr1j |
|
|
jag ska slänga i en cervinvega i skuffen, bandpass låda. nån som har nån erfarenhet av dessa högtalare. cervinvega är inget dåligt märke det vet jag men kul att höra åsikter endå. mk |
|
320_David |
jag har typ samma högtalare fast lite äldre....låter ganska ok. men om du ska driva dem med med det där steg får du inte ut max effekt. driver min med 300watt st och det räcker inte riktigt till men så e det e skit steg och men iaf. jag har mina i en sluten låda men 2st 4" rör genom hatthyllan det e i en saab men det ju samma typ av bil. det låter mycke bättre om man kan få ur hatthyllan. tror inte att dem där låter bra i bandpass heller hade mina i det först men dem pumpade mest bara luft. |
Pepsodent |
Nackdelen med alla de övrig märken är att de är så himla dyra.... |
|
Cerwin-Vega rockar fett!! 10" i liten sluten låda (18 liter) plus 100 klass A watt från DLS-Genesis 4 channel.... ( brggad til basen, fram kanalerna till Ininity Kapp 6,5 kit) var helt tillräckligt för att impa på en fd SASCA dommare: " Imponerande ljus i orginal hålen och inte dyrare än så (ca 12 000:-), fullt tillräckligt för att tävla i rookie klasserna...." Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.