AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
434

Spara pengar med ny bil

Dial bjuder på de tre första månaderna!
Huvudförfallodagen inträffar efter dessa 3 månader vilket gör att du då kan byta till det bolag som passar dig bäst.
För mig passade Trygg bäst eftersom dom inte tittar på körkortsår (fortkörning på mc förra året) utan på skadefria år och det gamla 75% bonussystemet.
Det lönar sig definitift att jämföra då reglerna är så olika mellan bolagen. Min premie varierade från 6 till 14 tusen (halvförsäkring, 325ti). Dial kostade 9000:-

Mulle
Har just erfarigt att månad 4-6 kostar 450:- hos dial. Kommer att utnyttja den perioden också, och sedan byta till Trygg.

Mulle
E2
104
E28
M535iA -87
MB 300TE -88
Hm...konstigt,Trygg hansa ville ha närmare 10000:- om året för helförsäkring med 20 skadefria år på min M535 -87...Dial tog 7400:- för samma försäkring.Men det skiftar nog från bil/bil och stad/stad,bor själv i Stockholm.

MVH
Bor själv i city.
Saken är den att jag förlorade körkortet förra året, vilket gör att jag jämförs med alla nykläckta trots mina 20 skadefria år!
Dial ville väll inte ha mig helt enkelt.

Mulle
ch
34
choden
530iAT -01
Det går att överklaga hos dial. Om du säger att det bara var en fortkörning på 110 osv, så kan de besluta att ge dig full bonus ändå. Funkade för mig och det var deras förslag!!!
Hade du försäkring hos Dial då du förlorade körkortet?
Jag har hört att vissa bolag bara straffar vid nyteckning av försäkring.

Mulle
ch
34
choden
530iAT -01
Nej jag hadde igen försäkring hos Dial. Jag ringde och frågade om prisuppgift på en svensksåld demo-bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.