AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
413

Erfarenheter 328/330iT 99-01?E46

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hej hej!
Jag har börjat fundera på att byta upp mig till en nyare bil och då även ta steget till liten kombi, frågan är: vad ryms i dessa? Får man in en normal barnvagn (för mindre barn, inte sulky) utan att demontera den? Eller är de bara golfbags racers? Platsen i baksätet är den ok eller lika trång som i e36 där man räknat med att passagerare bak inte har fötter?
Vad bör en sådan bil kosta? siktar på en fin 328 från 00 ungefär...
med hyggliga mil på mätaren (under 7-8 tusen)
Vad blir prisskillnaden om man kliver upp på en 330? (de finns ju bara nyare jag vet) Är det stora skillnader i motorkaraktär? är det värt de extra slantarna?
Många frågor jag vet
or
725
oreo
323i -85
Barnvagn går bra utan att den demonteras. Däremot så kan det bli trångt när du skall montera bakåtvänd bilbarnstol. Om inte personen i fram är "väldigt" liten så är det svårt att ha den i baksätet. Sätter du stolen i fram så blir baksätesplatsen trång. Vi valde att byta upp oss till en 5-serie när andra barnet kom för att kunna åka samtidigt alla 4.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ok, hmmmm. det är ju andra barnet.... vill helst ha en 3:a...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag upplevde E46 som aningen rymligare än E36 men det är fortfarande en liten bil om man tittar på baksäte och bagageutrymme. Valde själv E39 Touring framför en E46 Touring så att folk kan få plats med fötterna i baksätet och att man kan lasta en del utan att behöva fälla baksätet.

Känns som prisgapet mellan 328 och 330 är rätt så stort vilket nog är en kombination motorstorlek, tillgängliga årsmodeller samt att utbudet av 328:or är större. Personligen tycker jag att 328:an just nu är mer prisvärd men risken är väl att om du provkör en 330 så är du såld...;-)

BMWCS #5157
Länk
or
725
oreo
323i -85
Ta med dig barn, barnvagn och bilbarnsstolar till BMW och prova! Om det går bra kan du fortsätta fundera på en 3'a, annars är det väl lika bra att börja fundera på något annat direkt! En annan sak att tänka på är bredden i baksätet. Om du sätter in 2 bilbarnsstolar i bredd i en 3'a så skall man se ut som en sticka om man skall få plats mellan dem. Då den som inte kör kan vilja sitta med barnen ibak ibland så kunde vi i alla fall direkt stryka 3'an pga det.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Asså jag har inte ens tvåan på gång ännu, men vi börjar ju planera så det vore korkat att köpa ngt som man måste sälja om ett eller 1,5år.
Så samtidigt osm jag köper en nyare bil så tänkte jag fixa en som man kan behålla och vårda ömt.
Så jag tänkte bara kolla om det var någon som körde med en trea och ett par kottar, är inte helt sugen på 5-serien då man behöver komma upp på åttorna för att få ut lite prestanda.
Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Jag kör en 328 sedan -99 och har en bakåtvänd bilstol i mitten bak. Det fungerar mycket bra och man behöver inte flytta fram framstolarna för att få plats med kotten där bak.
/Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.