|
|
|
|---|---|
Cartén |
Väldigt viktigt att veta då Rolls Royce vanosen ej är att föredra. Tacksam för snabt svar. |
| Att se det från utsidan utan att lyfta på ventilkåpan torde vara omöjligt!!Behövs nog ett tränat öga för o se skillnad även med ventilkåpan borta....Men inget som ja vet med säkerhet dock...Du kan nog utgå från att om Vanos ej e bytt så e de en RR.Sebbe kanske vet hur man kan se skillnad....Känns som om de börjar bli lite "hysteri" i frågan om RR eller Sachs....Vem vet, det kanske slutar med ett pristapp på alla 3.2:or...Kanske en drastisk slutsats men man vet aldrig...Du kan alltid ringa BMW's teknik avdelning i Solna o tragga lite,de har ALL teknisk info om ALLA BMW-modeller så de borde kunna hjälpa dig!Man kan dock bara ringa vissa tider,o nr har ja glömt men du hittar det säkert...Lycka till! | |
Agge |
Kan det inte vara så lätt att man bara kollar på klistelappen som sitter där? På min står det iaf Sach nr och på kompisens M3 cab står det rr eller rolls royce. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
Sach nr = Artikel nr Sachs nr e nåt annat:-).Frågan e väl om man kan LITA på klister lappen som sitter där... |
|
Agge |
Ojdå. Hoppas att jag har sachs ändå. Måste ut till bilen och inspektera. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
Rolls royce har jag fungerar än.......! M3-97 |
|
19 man |
Med risk för att bli stenad, men var sitter vanosen?...är inte precis en mekaniker. Ska välja mellan två 3,2:or på onsdag och vill veta var jag skall leta efter klisterlappar! Är det skillnad på Vanosarna -96/-97? |
star |
På dom 3.2l M3:or som jag kollade på innan jag köpte min så satt det en Plåtbricka i framkant på dom med Rolls Royce, som det tom stog RR på! |
|
Vanosen ligger i topplocket, styr kamaxlarna. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.