AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.261

Bluffmakeri Åtgärd

Sida 2 av 2
Daytona
var hos polisen och pratade med om hela grejen innan jag ringde han idag tills han svarade till slut. fick vara aggresiv för att få han att förstå. han skyllde på att han inväntade svar från bmw för att kolla om den är okey och lovade att han skulle lägga in pengarna på måndag. så vi får se vad som händer. tålamodet börjar ta slut.

Daytona!!!
Daytona
och polisen sa att dom kunde göra nåt åt saken, men jag har inte anmält honom än. men får jag inga pengar på måndag så blir det en anmälan.

Daytona!!!
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Jag har också haft liknande problem, en kille som köpte 2 st sidorutor av mig, tog också ett jäkla tag innan jag fick pengarna..

tur som var så skickade jag dem ifrån jobbet, så jag drog på en vals om att varan ligger inne i systemet och om 30 dagar så måste det vara betalt, annars så skulle jag inte ta bort beställningen ur vårat system och då skullle det automatiskt skickas ut påminnelse faktura plus 20% av hela beloppet, som straffavgift, efter åtta dagar till så skulle det gå till indrivning...

(-; det funkade iaf.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ett korrekt och rätt så enkelt sätt om man inte får betalt för en levererad vara är att ansöka om ett betalningsföreläggande. Man går till kronofogdemyndigheten o hämtar blanketten, skriver några rader "jag yrkar att NN förpliktas att till mig betala siochså många kronor för en levererad stereo etc", betalar några hundringar (som man naturligtvis tillsammans med ränta har tagit med i yrkandet) och sen är det bara att vänta.
Har man tur skiter mottagaren i det, eller öppnar inte ens kuvertet med föreläggandet, då vinner det laga kraft efter ett tag och kronofogden har en exekutionstitel. Dvs de kan börja agera.
Skulle killen gå till motattack, vilket får sägas vara högst osannolikt om det nu inte t.ex. verkligen är så att den vara han fått är helt defekt eller han verkligen inte har fått den så kan det gå till tingsrätten, men det får sägas vara sällsynt.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
ett tips till alla som läser detta och blir lika förbannad som jag känner mig är ju att bara skicka mot postförskott. Då måste du visserligen ha ett postgiro konto, men det är ju inget bekymmer att skaffa ett sådant.

Då får personen paketet är addresserat till en lapp hem där det står att han/hon kan hämta brevet/paketet för XXXX kr. Betalas inte summan så får de itne paketet helt enkelt.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag köpte en mobiltelefon, betalade i förskott dum som jag var. fick aldrig nån telefon. jag gick till polisen och då visade det sig att han gjort likadant med 13 andra, alltså sålt en mobil som inte finns till 13st. Det blev åtal, han fälldes och fick böter och blev återbetalningsskyldig men jag har inte sett några pengar. När jag väl får pengarna så blir det nog en del 8% ränta och det var 3-4 år sedan. det gällde 4000:- vet inte vad jag ska göra för att få pengarna, nån som vet? kronofogden gjorde en "utmätning" eller vad det kallas men han hade inget av värde.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Pelle:Har de redan gjort en utmätning och han iget hade så kan du se dig i stjärnorna efter pengarna.
De som pysslar med sådana här affärer har oftast inga ägodelar, allt ägs av barnen eller frun.
Ni skulle bli förvånade om ni visste hur många bilar som står på barn.
Daytona: Sett några stålar ännu?
Daytona
Ringde han idag. Så sa han att han satt in pengarna. Ska kolla på kontot genom internet sedan och kika för säkerhets skull. Men det tog sin tid.
VIP
Blev totalblåst en gång för många år sen av en kille i Västerås.

Vi skulle göra en bytesaffär, jag skulle skicka prylen till honom så skulle han skicka det jag ville ha, men han sa att han skulle få in grejorna från England den veckan och skulle omgående skicka.

Vi pratade om ett värde på 8000:- på grejen jag skickade till honom.

I varje fall så gick dagarna, efter en vecka jag hade skickat så ringde jag och han sa då att leveransen var försenad från England och han skulle skicka omgående.

Gick ytterliggare 2 veckor, ringde igen, då fick jag ett svar från Telia att detta telefonnummer inte är i bruk längre.

Sen ringde jag hans mobilnummer, där svarade hans mobilsvarare och jag talade in, han återkom aldrig.

Jag ringde hans mobil igen, pratade in, ingenting igen.

Sen efter totalt 8 veckor så ringer jag igen och då säger nån tant att detta mobilnummer är inte aktivt.

Så summan av allt är att han totalt blåste mig.

Jag besvärade mig aldrig ringa polisen eller åka ner till Västerås där han bodde.

Men en sak har jag lärt mig och det är att aldrig skicka grejor om du inte har fått pengarna, eller skicka det mot postförskott eller efterkrav.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.