|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Daytona |
Det är så att jag skulle sälja min stereo till en kille som ringde mig och bad mig skicka den så skulle han sätta in pengarna på mitt konto efter att han hade kollat den. Det har gått en vecka nu och fortfarande har jag inte fått betalt för den, han svarar inte på mina samtal, inte på mina mail och så ska det nämnas att han är medlem här. Jag har hans adress och papper från posten på att jag har skickat paketet och alla mail också. Vad kan jag göra åt saken??? Det är inte pengarna det handlar om utan såna människor som tror att dom kan blåsa folk bara sådär. Daytona!!! |
|
Vänta ett par dagar till. Det dröjer tre bankdagar för pengarna att komma in på ditt konto om han överför från en annan bank. Synd att man inte ska kunna lita på folk. Allting blir så mycket krångligare. Jag själv skickade iväg en dvd-spelare för ett tag sedan. Det dröjde över 2 veckor innan jag fick pengarna. Jag han bli lite svettig men dom kom iaf. Min bil: Länk |
|
Daytona |
Han har sitt konto i samma bank som mig. Men det går väl att polisanmäla eller??? Daytona!!! |
gangsta_toth |
Har du kontaktat honom? Det är bättre att ni gör upp i godo. Mvh, Robert. |
Daytona |
han svarar varken på mail eller samtal från mig. ser han att jag ringer så svarar han inte och minuten efter så stänger han av mobilen. Daytona!!! |
|
om så är fallet så borde det snart skrivas här vem han är tror att det tar mer skruv än en polisanmälan..... |
|
gangsta_toth |
Det är ett ful knep, som han håller på med. Antar att han bor så långt bort att det blir svårt att göra hembesök?.. Försök att vänta med att dra in polisen. Ring till hans jobb och fråga efter honom., och liknande. Mvh, Robert. |
|
Ring till Polisen, kolla om han gjort liknande affärer tidigare? Om så är fallet kan är det lika bra att anmäla det direkt, visserligen så är väl chansen då mindre att du får några pengar... :( Då är det säkert fler som står på kö.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Ring från ett nummer som han inte känner igen. Svarar han och slänger på luren när han hör vem det är vet du ju läget... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Daytona |
han bor inte långt från mig. 45 minuters väg bara, men jag vill inte göra så stor sak av det att åka hem till han eller ringa till hans jobb. jag har provat att ringa han från ett annat nummer men han låter det ringa utan att svara för att sedan stänga av mobilen. jag har mailat han att han har tills imorgon på sig att betala mig innan detta går ett steg vidare. polisen blir nästa. imorrn ska hans medlemsnamn skrivas här om han inte har betalat. det är jag skyldig er alla andra. |
|
Exakt det här hände mig för ett par månader sen. Grabben svatrade itne mina samtal, sket i mina mail och låtsades som om jag inte fanns! Vet du vad jag gjorde? Jag ringde hem till honom och låtsades vara snut! sa typ såhär! "Vi har fått in klagomål på att du inte skickat varan så som du skulle, det sitter en fursuterad kille här och vi ville bara kolla med dig om du tänkte skicka varan eller om han ska göra en polisanmälan, valet är ditt men den skall skickas denna vecka innan en polisanmälan fullbordas osv osv osv" Går inte det så ¨åk hem till honom, DET ÄR EN STOR grej när nån blåser en! och skicka ALDRIG innan du fått pengarna! postförskott är bäst! Ringa till hans jobb är också alltid kul! Jag tycker inte du ska ge upp så lätt! Även om det vore 10 kr eller 10 000 kr så är det en princip sak! Bor han i närheten av Linköping kanske man kan hjälpa till! Mvh Mohsen |
|
|
Just det ja! om du har hans adress så kan du ju ringa hem till honom med privat nummer, förr eller senare svarar han! Det är ju nästan det bästa! ring 118 118 och få hans hem nummer! Mvh Mohsen |
|
|
Bättre att polisanmäla än att åka hem till honom och riskera en konfrontation. Vänta nån dag till och polisanmäl sedan. |
|
|
Mohsen. Att utge sig för att vara polis utan att i själva verket vara det, är inte det ett brott i sig Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Personligen skulle jag aldrig skicka iväg en produkt innan jag fått pengarna. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Highspeed_M5 : Det stämmer, att utge sig för att vara polis är ett allvarligt brott. |
|
|
Bones: Ja men om man blir blåst så tror ja att en tingsrätt skulle viasa 100% hänsyn! kolla på hur det gick. Jag fick varan! annars hade bryåkratin tagit 1 år! Mvh Mohsen |
|
|
Man skall inte räkna med att, om det det kulle gå så långt, tingsrätten visar hänyn. Jag skulle inte rekommendera det. |
|
|
Bones: Oki, jag gjorde helt fel som tog min vara tillbaks!? Jag skulle ha tagit konsekvenserna men när jag pratade med polisen sade de at vi skulle göra upp i godo, det är ju också lätt när ena parten ignorerar den andra! Allt har sitt sätt! Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen: Du fick tillbaka din vara med ditt sätt. Tycker du att du gjorde rätt så säger jag inget om det. Dock tycker jag inte att man skall uppmana någon att utge sig för att vara polis... därav mitt svar. //Peter |
|
|
Bones: iofs så uppmanar jag inte folk till det, men i nöden så fann jag det som sista utväg och tänkte dela med mig om min erfarenhet! Men jag förstår din tanke! Mvh Mohsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.