|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om det är någon som kan svara på dessa frågor . Varför det är så dålig rostskydd på just bakluckan E 39 -97 Touring modellen ? Och dörrarna ? Jag har bytt ut det mesta på garantin. Vad för rostskydd ska jag behandla för att undvika det igen ? Eller finns det något annat man kan göra för att förebygga rosten ? Jag vill rostskydda bilen själv , litar inte nå någon frima , har möjlighet till verkstad . MVH jossi | |
|
Tjena Jossi Här är en lätt (men något begränsad) beskrivning om hur man rostskyddar en bil med linolja. Jag har snackat med lite verkstäder och en del rekomenderar linoljan och andra inte. Kan tyvärr inte själv säga vad som är bäst. Lite annan info runt om linoljan: Länk Beskrivning: Länk Ha det gött Jonas Live to ride |
|
|
Tusen Tack... Är det någon som vet mer om sjukdomen på denna model, E39 . MVH jossi |
|
|
Hej. Även jag är stolt ägare till en E39 touring, som tyvärr också har drabbats av rostig baklucka. Har tänkt att inhandla ett skrotat ex och byta, men frågan är ju då om det finns någon som vet om BMW har gjort något åt problemet på nyare modeller. Alltså självklart är det bättre med en nyare lucka, men vet någon om det har skett någon kvalitetsåtgärd vid någon årsmodell? //Makkz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.