|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett problem med min 525i -94:a ibland känns det som att motorn håller på att dö, det är bara när jag kör med bilen aldrig på tomgång.Motorn har aldrig stannat det hänger i ungefär 1-2 sekunder och offtas när motorn är varm och jag startar om den.Har bytt bränslefilter tändstift luftfilter. Tacksam för svar MVH Totte | |
|
Hej! Har samma problem som du med min IX - 94:a har bytt allt i elektronikväg utom databoxen.Stift,tändspolar,filter,kollat alla jordanslutningar,varit på BMW två ggr men dom hittar inget fel alls. Har nu presis tappat lusten att fortsätta leta ( kostar ju en förmögenhet att hålla på så här ) tre månader räcker. |
|
| Lustigt att inte BMW kunde se något på felsökningen, jag har tid för att kolla min på måndag, men det kanske är lönlöst.Vad tar dom för felsökningen. | |
| Hej! Det kan variera mellan olika ställen, jag betalade 870:- men dom hade även ett tak på 1200:- + moms då fick det ta flera dagar om det ville. Bytte spjällkontakten i dag, fick en något bättre gas respons men problemen med att den dör ett ögonblick när jag har startat om den och kör i väg kvarstår, även att den känns piggare på halv gas än på fullt. Ett sista desperat försök, ska kolla bränsletrycket och pumpen, sen är det bara boxen kvar,känns inte roligt att skaffa en sådan bara för att testa, med det pris den har. Ska bli intresant att höra hur det går för dig på måndag, om dom hittar något fel. PS du kan be dom uppgradera styrboxen med den senaste programvaran när dom ändå håller på. | |
| Hej igen! Vet inte om jag ska skratta eller gråta, kopplade av batterikabeln i går och satte tillbaka den i dag, startade upp den och lät den gå på tomgång tills den blev varm, sen tycker jag att den bara går bättre och bättre ( kan det bara vara spjällkontakten? ) jag vågar inte hoppas riktigt ännu. | |
|
Kan ju vara en/någon spridare som levererar dåligt med soppa... _____ -ridern- |
|
|
Nu har jag nog fått svar på felet, inget fel på felsökningen, men det var olja i det bakre tändstiftshålet blev antagligen överslag i tändspolen det var vad dom trodde på BMW har kört flera mil och inget märkt hoppas att det var felet. Totte |
|
| Hej! Du är att gratulera, själv hoppades jag för mycket, problemet kvarstår. | |
Ronny Simonsen |
Helt normalt på M50-motorer. Du må nok bytte topp-deksels pakningen. Har hørt at hvis det lekker olje i tennplugg-brønnen slik at det oppstår overslag, så kan det skade tenningsmodulene. Noen andre som kan bekrefte det? -- mvh Ronny Simonsen Narvik - Norway BMW 525i 24v 1990mod. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.