|
|
|
|---|---|
Neostar |
Har en BMW 328i där jag har fjärrlarm som även har en knapp för själva larmet på nyckeln. Men det verkar inte som att bilen har något larm eftersom det inte händer något när man trycker på knappen!!! I själva serviceboken till bilen står det att BMW Larm ingår i utrustningen till bilen, men vad är det som är fel då? Har jag larm eller inte? Och går det isåfall att montera in orginallarm i bilen och isåfall vad kostar det? |
Daytona |
prova med att byta batteriet i nyckeln. om det inte funkar så prova med din andra nyckel. Daytona!!! |
|
Jag hörde med BMW om att montera in deras originallarm... Det hamnar på ca 8000:-...!!! Larmet ca 3500:- och arbetskostnad ca 4500:-! De tar 1000:-/tim och enl deras dator tar arbetet ca 4,5 timme. För dyrt tycker jag och har börjat kolla upp larm hos andra levantörer. Har exvis fått priset 3500:- i Lund för ett DEFA 400G, mont o klart (låter iofs nästan för billigt...). Håller fortfarande på att kolla... |
|
|
Monterade in larm på min fd 325:a och det kostade 2995:- på en larmfirma i Hbg. I larmet ingick skalskydd (dörrar,huv ocg bagage) och röelsedetektorer inne i kupén oxå naturligt vis en imobilizer. Riktigt skönt faktiskt med möjlighet att kunna parkera med rutorna ner. Det låga priset berodde på att Länsförsäkringar rekomenderade dett larmet och bjöd därför på hela 1500kr för att du skulle installera detta larm. Larmet ifråga är Cobra. Neostar: Org. larmet har ju även nivåsensor. Vilket gör att du intekan hissa upp bilen för att montera av fälgarna. Mycket bra...om du har fina fälgar. Mvh Jimmy |
|
|
Om Din BMW har originallarm så sitter det BMW Originaldekaler på båda sidorutorna fram i bakkant vid dörrlåset. Kontr alla nycklar som skall följa bilen. Det kanske behövs en inisiering av nykel/nycklarna. Det är två med fjärrstyrning. BMW:s instruktionsböcker beskriver allt som kan finnas som utrustning i bilen. Det är inte samma som att alla bilar är utrustade som det står i boken. Vill minnas att utrustning som är extra är märkt med en astrix * . MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.