|
|
|
|---|---|
Agge |
Funderar på att köpa ett avgassystem till min bil. Ska man köpa både främre och bakre ljuddämpare, eller räcker det om man bara köper det bakre? Funderar på ett Superspringsystem, låter det mer än original på tomgång och vinner man några hästar på det? Tacksam för svar! MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
Har haft ett såndant komplett med mellandämpare, endast bak dämpare = diskret sound, komplett = betydligt mer ljudlig bil. Det du vinner i toppeffekt förlorar du i mellanregistret = Högre skryteffekt, kanske mindre effekt än orginal på mellanvarv. Min bil gick bättre med SS mellan dämpare och orginal slutburk än med Supersprints. Men oss i mellan så är det ju rätt coolt när det låter lite ;o) Min personlige rekomendation är Eisenmann som du handlar hos www.xerious-racing.se Hälsa från John |
|
|
Hade ett AC-Schnitzer komplett hela vägen kompletterat med open-air och mappning på en 95:a - lät bra och bromsade en bra bit över 300 hp vill jag minnas. Hästar kan nog vinnas om man kombinerar med open-air annars är det bara bröl-effekt som uppnås (tom en försämring i vissa fall) |
|
Agge |
Hmm, tråkigt om man lägger några tusenlappar på ett avgasrör och förlorar effekt på det. Men visst är det kul när det brummar lite extra. Xerious-sidan fungerar inte. Ska fundera vidare... MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
Har för mig att Köhler har schyssta system till e36:orna. Köpte ett till min e30 och det är jäkligt fint byggt och med bra passform. MVH Jonas |
|
|
Har ett komplett supersprint på min M3:a also från grenröret o bakåt 2 racekattar systemet i rostfritt låter helskönt men om grannarna tycker det är tveksamt låter som typ 7000rpm vid 2500 o under dom varvtalen är det svårt att köra... Ska mappa o optimera samtidigt försöka få ner avgasvärdena till ombesiktningen, verkar som man får köra dessa kattar ruggigt varma för att få justa värden... Mr Vanos |
|
|
Agge: Fungerande länk-> Länk /Wille |
|
Agge |
WilleW; Thanks, men har lagt ner planerna på ett nytt avgassystem. MVH //Agge Min bil: Länk |
|
Mr Vanos: Jag har oxå bytt ut mitt avgassystem från grenrör och bakåt med två race kattar. Har du fått dåiga värden efter det? samt hur har dom gjort med lambdan som sitter på båda rören orginal men som jag har nu så sitter den bara på ena röret och kan bara mäta värdena ifrån burk 1-3. jag har för höga CO värden på förhöjd tomgång. Vet inte om det kan ha med det att göra? Tacksam för svar. |
|
|
Hej Ex3mX... Värdena har inte blitt sämre efter bytet men är lika j_vla svåra att få bra när man ska besiktiga antar man får köra den hårt som sjutton innan man mäter precis... Har precis som du bara en lambda på ena röret... Har du bara höga CO värden innom en viss gräns förståss så är det ju bara att gå loss med lite K-sprit så är det inga problem.. Mr Vanos |
|
|
Tack för svaret Mr Vanos. Jag har bytt det mästa utan framgång, så jag blev desporat och hälde i K-Sprit men det gav mig bara en högre CO. Någon ting är helgalet. Ska ta och kolla upp grenröret i helgen Lycka till med din bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.