|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja veta ca vad det kan kosta att få ett par svarta m-speglar omlackade till alpin-vita... ngn som vet? | |
|
har hört att lackerare inte lyfter sprutan fö under 1500kr, vilket är startpriset... ---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info--- |
|
|
Alpinvit är en ganska vanlig färg. Ring och hör med lackfirman som din lokala bmw-handlare använder sig av. Har du tur ska han snart lackera en alpinvit bil och då är det "bara" att skicka med dina speglar. Brukar kosta nå´n hundring eller en påse bullar... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Eller också så låter du en färgfirma blanda till färgen och pressa i den i en sprayburk. Då får du riktig billack på sprayburk. Inte att förväxla med vanliga skitburkar. Sedan så lackar du dem själv. Kan inte vara så svårt att få till. Men Kristians allternativ tycker jag verkar bäst. Om det inte är bråttom så kan du ju vänta tills dom ska lacka en alpinvit bil. Min bil: Länk |
|
Bmwtokig |
Hej jag lackade mina m3speglar för 200:- hos en lakerare:-) Billigt;bra , snyggt fråga runt det finns dem som gör det för en liten peng Mvh |
|
Ja visst, det ska inte vara så dyrt att lacka speglarna. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Jag lackade mina speglar för 111 :- (BMW org spray med klarlack).. 10 % rabatt (BMWCS medlem).. Blev hur bra som helst.. /Jimmy Länk |
|
|
jag har oxå lackat mina speglar själv i samma färg som bilen (AlpinWeiss) blev skitbra, dock har jag inte klarlackat dom... lacka så små saker som speglar själv är inget problem, men att hitta en billig lackerare är inte fel ! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Jag lagade rosthål och lackade för 500 spänn =) Bara att fråga efter utan kvitto, och om lackeraren har något för sig på söndag... | |
| Kristian Larssons alternativ håller helt klart. Jag fick en spegel (visserligen bara en, men ändå) till min frus förra Avensis omlackad utan kostnad, den var röd liksom 90% av alla Avensisar, och jag kände inte ens lackeraren ifråga. | |
| Ni har observerat att det står omlackering? måste inte den gamla färgen slipas bort först, eller är det bara att måla över?. (Är svarta nu, ska bli alpinvita). | |
|
Jag kan aldrig tänka mig att den gamla färgen måste slipas bort. (Om det inte är en gammal mycket klantig lackering vi talar om) Nu är jag iofs ingen lackerare, men det måste väl ändå räcka med att grunda? Eller? Sök på forumet och du skall finna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.