|
|
|
|---|---|
| Har en BMW 330 Ci som gått ca 2000 mil, har i stort sett sedan den var ny haft ett svagt knarrande ljud från styningsanordningen när man svänger som kommer och går, bara i låga farter. Någon som har haft erfarenhet av samma problem ? | |
|
Doktorn: Jag har samma problem troligtvis. Jag hade det på min förra 535a oxå. Läs denna tråd som jag skapade för ett bra tag sedan om du känner igen ditt fenomen. Men knarrande vet jag inte om jag kan säga.. Länk Mvh Daniel |
|
|
Doktorn: Jag har samma problem, men jag kan bara höra det när jag står stilla och svänger, men bara ibland. Ska lämna in den på tisdag, så får vi se om dom lyckas |
|
|
Har också ett lite knirrande, svagt, när jag kör i låga farter. Låter som det kommer ifrån ratten. Hörs absolut iget på utsidan av bilen. Ganska irriterande ljud på en så tyst och knakfri bil i övrigt (E46 -01). Ingen som har/haft detta problem och blivit av med det? |
|
parolof |
jag trodde att jag hade samma problem,men det visade sig vara övre lagringen på gaspedalen som knirrade, lite 5-50 eller vad det heter så vart det tyst |
|
Knarrandet i ratten kan komma från anslutningen till airbagen. Det sitter en spiral som leder strömmen i stället för en släp kontakt som det gör till tutan. Detta för att garantera kontakten till airbagen. Det är troligast denna spiral som låter när ratten vrids. Ligger kanske emot någonstans. Ganska vanligt fenomen. Mvh. Danne |
|
|
Vågar man meka med airbag-anslutningen själv själv? Känns lite lurigt. |
|
parolof |
kan detta vara någon hjälp, se Länk |
|
Tack parolof. Får kika lite på den guiden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.