|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 735iA -90 med blandade problem som jag tror är relaterade med elektroniken och dom uppträder lite när som helst. Ibland växlar automatlådan från 1:an direkt till högsta växeln, detta sker bara när bilen är kall och kan inte växla ner igen. Om jag sedan startar om bilen kanske allt fungerar som det ska. När bilen är varm fungerar allt som det ska. Värme systemet tillför bara varmluft till kupen ibland. Cetrallåset måste jag ibland öppna med två nyckelvridningar och ibland en nyckelvridning. Ibland stänger centrallåset av sig självt. Om jag kört långa sträckor så att motorn är genomvarm har den en förmåga att börja koka efter att bilen är avstängd. Så länge jag kör kyler den fint. Har ni några tips för dessa irriterande fel? | |
|
Hej pernord! Problemet med varmluft bara ibland och att den vill trycka ut kylarvätskan efter stopp kan vara relaterade till samma gamla klassiker med luft i systemet.Finns på forumet bra inlägg om att lufta på rätt sätt,sök inlägg. MVH Happy |
|
|
Japps, låter som luft i kylsystemet, sitter en luftningsskruv på termostathuset. På med värmen för fullt, låt motorn gå och lossa på skruven. /K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.