AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.018

Till er med 325 E30...

Sida 1 av 2
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Hur mycket kostar er försäkring? Ange gärna din ålder också +annat som kan påverka...

---Olofström Car Meet 2003(Augusti)maila för mer info---
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
7900:- extra allt på länsförsäkringar. Mitt ute på landet i skåne. Över 25.

// Anders
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
10 000 kr helförs. Inne i Stockholm.
26 år, Länsförs.
Helförsäkring
Skriven på min mor.
If

4.700:-
Visa användare
7
Kricken
325ik cab -87
18 år 325cab -87

läns: 32800:-helår full
trygghansa:- 13600:- helår full
folksam:- ville inte att jag skulle försäkra den där fick inte...skit ställe

Musta...
Såg på din användar info att du är 17 år.

Att försäkra bilen skriven på dej kommer kosta en förmögenhet. På 2 år med endast trafik försäkring har du troligen tjänat in bilens värde jämfört med vad det kostar med helförsäkring.

AIex
Snatto - Ställ den på morsan som jag har gjort ;) Eller farsan!

Mvh/Alex
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
3200kr full, står på farsan
IF

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Har man inre råd och han bilen på sig själv så tycker jag inte man ska äga någon heller ...Det spelar ingen roll hur länge man har haft körkort om man inte har ägt någon försäkring...Jag var dum och inte ställde min första bil på mig ..För då hade 325an varit mycket mycket biligare en vad den är i dag ...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Man kan ju även ställa kärran på far/mor fram tills man fyller 25. Sedan blir det automatiskt billigare! Då har man sparat många sköna kronor.

M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Stavros:

Det kan också bli MYCKET dyrare då du antagligen inte får ut ett jota på försäkringen om något händer.....

// Rocco
ormen
Teres: du snackar bull.... sådär kan du inte säga... tänk på de som bor i storstan o vill har lite ball bil..... Ska vi verkligen behöva bli RÅNADE av försäkringbolagen???? deras priser är helt sjuka!!! räcker det inte med allt skatt o skit vi betalar??? dessutom är vägarna sämre i storstäder, så bilen slits snabbare=kostar mer o hålla iordning, sen ska vi inte snacka om parkeringen........ nej... sådär kan du inte tycka...... alla ska ha det jämt!!!

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
ormen: Tror du inte att det finns en anledning till att premierna är som de är? Om du registrerar din bil på någon annan för att få lägre premie så är det DU som rånar oss som betalar vår egen premie. Har du inte råd med din försäkring så får du ta och byta bil eller gå ner till en trafikförsäkring, det är ingen som tvingar dig att ha mer än det. Jag har ingen lust att subventionera DIN premie.

Dessutom så räcker det med en punkt respektive frågetecken, efter punkt så brukar man använda stor bokstav. Inget illa menat, men det är jäkligt jobbigt att läsa när folk inte kan skriva ordentligt.

/T.P.
Länk
Dessutom så är det rätt så roligt att det finns folk i denna tråd som säger att de har "sin" bil reggad på morsan samtidigt som man i användarinfot kan se vilket regnummer de har. Tror ni inte att försäkringsbolagen är inne på BMWPower?

/T.P.
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
ormen: Om ni nu blir så rånade varför har ni ens bil? Dyrt är det, det tycker jag oxå men det är ju bla dyrt för att många skriver bilarna på släkt och vänner!
Och E30 är nog nästan dyrast av alla BMW´s för att många yngre har sånna, och yngre förare kör oftare av vägen osv.

Till och med en M3 E36 var billigare å försäkra än 325 E30 på mig när jag kollade för ett tag sedan.
Håller med T.P och Teres här helt och fullt ; visst skinnar försäkringsbolagen oss alla, MEN meningen med försäkring kollektiv ( som det är frågan om egentligen) bygger ju på premie efter skaderisk

Så anpassa munnen efter matsäcken (dvs välj en bil du har råd med!!)

Kan dock trösta er med att jag betalar mindre i försäkring på 523iAT -97 i en liten skånsk stad än vad min far (-44) betalar för en Renault Megane Scenic Diesel -99 i Eskilstuna ....

Varför: Just det!! skadedrabbad modell och större stad så det är inte bara ungdommar som betlar dyr premie

Sen som TP säger: sällsynt korkat att basunera ut "att bilen står på morsan", läs denna tråd och tänk efter igen: Länk

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Står på pappa, 3441:- på LF Halvförsäkrad helår
Shady
när det skiljer sånna sjuka summor när man ska regga bilen på sig själv (om man är runt 18-20) eller på morsan/farsan så inbjuder ju faktiskt försäkringsbolagen till att regga den på nån annan

kan man tjäna 10 papp eller mer bara på att sälla den på nån annan så är det väl klart många gör det..

det är väl inte meningen att man ska betala hela bilens värde på 2 år bara för en trafikförsäkring

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
allmänt> Vet att det har diskuterats till leda, och att många har olika uppfattning i frågan. Men i konversationen med mitt försäkringsbolag kom vi fram till att den som använder bilen mest, även ska stå på försäkringen. Använder frugan eller farsan bilen mest, så ska den personen stå på försäkringen. Detta var i mitt fall helt okej inom hushållet. Nu när det börjar bli dags för tredje flytten hemifrån får antagligen Audin gå ner på trafik, då jag ser det som idioti att betala 28k/helår för en bil jag köpte för 33k, som den skulle kosta, skriven på mig.

Märk väl att detta var i mitt fall. Prata med försäkringsbolaget. Låter det på något vis riskabelt att skriva bilen på någon annan i hushållet, låt bli. Samma gäller om du själv använder bilen mest. Det blir bara dyrare i slutändan, när bolaget med rätta vägrar att ersätta en skada.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
ÄR försäkringsbolgen här inne och kollar? Till vilken nytta? Man ju bara säga att man skojade/provocerade eller att nån har ens lösenord?
Så alla verkligen ställer sig mot mig? Eftersom jag inte vill betala 25000 om året för en försäkring så ska jag köra en Punto? Tack för omtänksamheten? Att BMW ägare ställer sig emot varann för förmån till försäkringsbolagen är tydligen inte nog skamligt!

Mvh Mohsen
Ville bara tillfoga "lite" läsning i ämnet
ägare--förare--försäkringstagare om någon missat denna heta potatis.

PeterB

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.