|
|
|
|---|---|
|
Hej Min oljenivåkännare har slutat fungera den lyser inte , för jag körde tills det var dags att fylla på olja , och sen slocknade den , men har aldrig lyst nå mer , kollade oljan av en slump och då var den precis 1 mm under min. strecket ! så nu måste man väl byta kännare... vart sitter den ? är den dyr och svår att byta ? /Mvh Göran | |
|
Sitter i oljetråget med 3 skruvar(om jag minns rätt)...Kostar säkert inte under tusenlappen..Svår att byta? Tror jag inte,har inte själv gjort det någon gång men det ser ju onekligen inte ut som något avancerat direkt..Tänk bara på att tömma ut oljan först ;) Behöver nog inte vara den heller,jag menar 1mm under min på stickan är ingen garanti på att kännaren skall larma för den sakens skull. Mvh Janne. |
|
|
den har ju alltid larmat 1cm ovanför min. strecket innan... tänker då inte köra den tom för att kolla om den fungerar ! /Mvh Göran |
|
|
Går säkert att ohmmäta på lämpligt sätt. Köra tomt? Näe,helt rätt ingen bra idé att kolla nivågivaren på ;)) Mvh Janne. |
|
|
Kanske det , näe just det ingen vidare id´e ;) förresten du som ägt dina E28:or en stund , har du haft mycket problem genom åren med din M535i ? rost ? rep ? etc. ? |
|
|
Jo,det har väl varit en del rep dessa....Rosten är det största bekymmret för tillfället på M535:an. Drivlinemässigt/motormässigt har jag inte haft något speciellt kostsamt ännu iaf. Bytt dämpare bak+fjädrar,tank,tankarmatur,bakre avgasburk,svetsat pedalstället,hjullagerbyte,bytt stag till växelspaken,kupéfläkt,kylvätskenivågivaren, fjäderbenen är också bytt till nya,ny höger framskärm,silentblocken är också bytta...några exempel på rep.på M535:an. Nuvarande 528:an har det väl inte hunnit bli så mycket rep på annat än ett termostatbyte ,pumpbyte till vindrutan,"styrdonsbyte" till torkarna,bromsbombsbyte,byte av batterier i instrumenthuset,byte av fjädrar och dämpare runt om,bytt en del bränsleslangar,div bälgar på insuget,bromssköldarna bak...kommer inte ihåg något mer just nu....He.he blev en del iaf ser jag :) Servicen är naturligtvis skött med allt vad det innebär i div.byten o justeringar.. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.