AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
602

Kan det vara nån bussning?

Me
12
Megablomberg
BMW 320i Sedan -93
(E36)
Det "Kluckar" vid vänster bakdäck när man kör på ojämnheter, kan det vara nån slags bussning som är utsliten?
Har precis köpt min första BMW 320i (E36). Skulle behöva några tips vad det kan vara...
Alla svar mottages tacksamt!

/Megablomberg
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det kan vara övre stötdämparfästet. Mycket vanligt att dessa blir dåliga. Dom är billiga och enkla att byta. Du kommer åt dem från bagageutrymmet. Vik bort klädseln på hjulhuset och ta bort gummihatten som skyddar fästet. Då ser du det. Det kluckar som satan om detta är slut.

Sen kan det självklart vara något annat, men börja med att kolla upp denna. Förslagsvis så byter du bägge om ena är slut. Den andra är då säkerligen på g...

Min bil: Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Vad jag menar är alltså att även byta fästet på andra sidan. Det sitter alltså bara ett fäste på varje sida.

Min bil: Länk
Me
12
Megablomberg
BMW 320i Sedan -93
(E36)
Ok... ska kolla upp det! och se om det kan vara stötdämparfästet... Återkommer med resultatet =)
Kan även vara främre länkarmsbussningen.
Kolla länkarmen som går till chassiet framför hjulhuset, ca. 10 cm in från kant.
Denna har en dålig konstruktion från fabrik och går ofta sönder med ett klonkande ljud som följd.
Visa användare
76
Nikus
Bmw 520 E34 (525 motor)
Bmw 323i E30
kolla i skuffen under tyget vid fästet till stötdämaren.. sitter en bussning där kan vara den som är dålig...

/NikkE
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
kan garantera att det är främre länkarmsbussningen....
har samma problem som du.. ska till å byta dom när jag får ork..
dom kostar 100kr styck!
om du byter själv. De ska jag göra i alla fall.

----------------------
King of the road
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Jag håller med det är främre länkarmsbussningar. Klonkade vänster bak o jag bytte det!
Me
12
Megablomberg
BMW 320i Sedan -93
(E36)
Hallå

Vet nån möjligtvis vart man kan få tag på länkarmsbussning på enklast sätt?? Finns det nåt bra ställe på nätet??

//Nybliven BMW ägare....

Hej jag hade samma problem med min 320.. och för mig var det de främre länkarms bussningarna som var helt slut.. och jag fick förklarat för mig .. om det lät långt ner i karossen så var det länkarmsbussningarna och tyckte man att det lät som om ljudet kom i huvudhöjd så var det mest troligt stötdämparbussningarna. men jag tror att det är länkarmsbussningarna som gått på din BMW... mycket lätt att byta.. lycka till går säkert bra

Bimmer
Bussningen kostar 122 kr /st inkl. moms hos BMW. Så har du en BMW-säljare i närheten så är det ingen idé att jaga priser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.