AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
351

Tona framrutorna?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Hej agj har tonat min passagerarruta och så hörde jag av ALLA att så fick man inte ha.. stämmer det? jag trodde att de bara va förarsidan som man inte fick tona. men nu ska jag tona den med så de blir ordentligt gjort.. Vad kan hända då? Bötter bara?

Mvh/Axel
Pe
159
Pechy
325 iM -89
om snutarna stoppar dig för det så har dom inget bättre för dig..
Snäll snut=åk hem å tag dän.
Sur snut=åk hem ta dän + böter
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Rätt "Pechy" ögonkontakt på fram/främre sidorutorna är det som gäller, sedan finns en tredje variant... "ta bort detta NU medan vi ser",... annars brukar det ta tid, oftast tills då rapportblocket " kommer fram.

Vänligen Tommy

NoFear
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Axel_E30: Som sagt tidigare så är det olagligt. Blev stannad två gånger på samma dag i en lite by i småland (makaryd) med min fd 325:a. Av två olika Mc-poliser. Innan dess hade jag åkt med toning påframrutorna bra länge, och sen tagen två gånger på samma dag...snacka om "otur". Hade nästintill helmörk på de tre bakre rutorna och väldigt lju på framsidorutorna. Toningen va naturligtvis proffsgjord. Fick ej böter då den första polisen kände mina föräldrar, fick dock en ombesiktning :-(. Så det va bara att ta bort toningen och köra och besiktiga. Snacka om att man va sne och lite förbannad...

Har så sent som i går beställt ny tid för toning av min nya bil 328iC -97. Jag ger inte upp och skall tona alla 5 rutorna väldigt ljust.

Så allt jag kan säga är kör till det "tar stopp". Böterna har jag för mig ligger på 800kr + ombesiktningen 200kr.

Mvh Jimmy
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Å fan.. då är det bara attt tuta och köra då.. ska tona mera nästa helg tror jag.. ska tona bakrutan med.. hoppas på att det blir bra. och att "tusse" inte stppar mig.. men då kommer jag sägga att jag frågade en polis och han sa att de va ok.. bla bla bla.. så..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Axel_30: Ja, det ska nog gå bra. I stortsett alla mina kompisar som har toninng fram och blivit stannade har sluppigt utan med en ombesiktning. En replik som fungerar bra är -Men det va så när jag köpte bilen???
Men inte om du blir tagen en andra gång av samma polisman...då ryker du nog på böter. Lycka till.

Mvh Jimmy
Det är bara att göra som en polare till mig gjorde som hade kolsvart toning på framrutorna. När polisen vinkade in honom låssades han som han inte såg det... svängde in på en annan väg och slet bort toningen. Polisen hade inget att säga sen :)
Eller får man veva ner rutan snabbt som ögat :)

/Johan
[CUL8ER]
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Jo det där med rutan verkar vara en bra lösning på det.. då ser dom ju inte...

Mvh/Axel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.