AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.568

Underkänd på besiktning, byta strålkastare

Hej alla.
Min E30 -89:a blev underkänd på besiktningen för dåligt halvljus.
Ringde skroten och de sa att besiktningen inte nöjer sig med begagnad strålkastare?! När de mätte upp ljuset så var det svart på delar av deras instrument de använder. Betyder tydligen att det är dåligt ljus. Vad behöver jag byta? Reflektor, glas, eller hela insatsen? Bilen ska säljas för ynka 10.000.- så jag vill inte lägga något onödigt på den nu.
Så länge lampinsatsen är hel(och ger rätt ljusbild)så kan inte bilprovningen säga annat än att bilen är godkänd vare sig det är en ny eller beggad,kvalificerat skitsnack av den killen som sa detta.
Jämför att du känt till detta innan besiktningen och bytt till en fungerande begagnad.
Nu är väl priset inte högre än ca:350kr för en ny,så det kanske inte är så mycket att tjäna på att skaffa en beg.
Gå även förbi BMW och köp hem clips till insatsen då de går sönder när du demonterar den gamla,3st om jag minns rätt.

Henrik
Hela insatsen och allt kostar 2300.- men glaset är fint så vad är det som kostar runt 350.-? Är det självaste reflektorn bara? Knepigt att byta? Vad "brukar" det vara som behövs bytas? Det är ju ett av de få standard felen på den bilen. Andra felet var spindelleden och vissa av de jag ringt till vill byta hela staget.
Var in på aros auto för 2 veckor sedan och kollade pris på vänster halvljusinsatts.. Hella kostade 440 kr om jag inte minns fel..

Jag fick en 2:a för lampan var fylld med vatten :)

/Jimmy
Länk
Sorrry,tänkte på min äldre insats,kostar ca:330:-,dom nya kostar ca:450:- beroende var man handlar dom.
Och ja,det är endast insatsen du byter(reflektor och glas,sitter ihop i en enhet)det är den som sitter fast med 3st clips.

Henrik
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det behöver naturligtvis inte vara nya prylar, bara dom uppfyller kraven.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.