|
|
|
|---|---|
|
Jag har vibrationer i framvagnen när jag kommer upp i 85 km/h - 100km/h samt när man kör på ett brunnslock när man svänger så tror man att hjulet håller på att trilla dän | |
|
Låter som det klassiska "glapp i casterstagen"-problemet. Sök inlägg... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ubalanserte hjul er kanskje også en mulighet? ojm |
|
|
... och vad är casterstagen? Det finns inte något som heter så i ETK 3-2000! Jag ser i Volvos reservdelskatalog (740 1988- edition 08-1989, s 1063!) benämningen länkarmstag (Querlenkerstrebe). Sedan har Volvo något som kallas för stång (Stange) (s 1119). I varje fall sitter stången mellan krängningshämmaren (Querstabilisator) och länkarmen (Querlenker). Man får väl nästan anta att Volvo är bättre på svenska och BMW på tyska än omvänt? Leif L |
|
|
Casterstag heter på BMW-iska länkarm. Reservdelsbutiker och BMW-verkstan är tvåspråkiga och förstår både Casterstag och länkarm. Det finns två av dom på varje sida och som jag fattat det hela så är det den bakre/nedre som brukar behövas bytas. Nya stag säljs utan bussningar. Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.