|
|
|
|---|---|
Chameleoni |
Hej alla!! För ett par dagar sedan dog bilen när jag var ute och körde! Helt plötsligt baktände den och sedan dog den! Jag har kollat gnistan , bytat rotor, kollat jordflätan! Märkte att fördelarlocket är sprucket och ska byta det! Men jag tyckte att gnistan var svag och vet inte om bensinpumpen går igång! Det kommer ett surrande jud från motorn när jag vrider om tändningen (är det bensinpumpen som går igång???) Om gnistan är svag, vad kan det då va? Om det är både svag gnista och bensin pumpen inte går igång kan det vara boxen då? eller kommer det ingen gnista alls då? Hoppas ni kan hjälpa mig! |
|
Låter mera som det är tomgångsmotorn om det kommer från motorutrymmet. Bensinpumpljudet skall komma från just framför vänster bakdäck... Varför bromsa när man kan gasa =) |
|
|
Det surrande ljudet du hör är antagligen tomgångsmotorn. Pumpen sitter under bilen alldeles framför vänster bakhjul. Du kan prova om den funkar genom att brygga stift 30 och 87 i sockeln till bränslepumpsreläet. händer inget då kontrollera säkringen och att det finns 12V på stift 30, kan även vara kablaget till pumpen eller rentav pumpen själv. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.