|
|
|
|---|---|
|
Hej! I min M coupe så har jag en belyst M växelknopp ( fanns på bilen sen ny ). Nu när jag skulle köra idag så fungerade inte ljuset i den. Kan det vara så att lampan är sönder eller kan det vara något annat? Hur byter man den lampan? Jag tänker inte göra det utan min BMW handlare men det vore intressant att veta. En sak till, tycker ni att er inner belysning av mätare etc...... lyser lite väl svagt på kvällen? Ska det vara så? Kan man justera ljus styrkan? Tack för svar! | |
| Ljuststyrkan på instrumenten reglerar du genom att vrida på halvljusknappen. | |
|
Jag har oxå funderat på detta med att det inte finns reglage till ljusstyrkan. Du menar alltså att om jag i stället för vanliga varselljus belysningen som lyser dygnet runt ändrar till halvljus så ökar belysningsstyrkan? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
krackelacke: Tack för tipset! Visade sig att när jag ökade på ljusstyrkan så kom det även ljus från växelknoppen. Jag har nog råkat röra den och dragit ner ljusstyrkan. Visste faktiskt inte att man använde den knoppen för att ändra ljuset. Som sagt, tack. |
|
|
Z3c 4 ever, nej du vrider alltså på reglaget, det har inget att göra med om du har park eller halvljus! /Henrik |
|
|
Däremot så dämpas belysningen på t.ex. klockan och även på stereon om den är rätt inkopplad när du tänder ljuset. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
ang knoppen. Har köpt min bil i dagaran å knoppen lyste inte. Slte loss den såg då att kabblaran var av precis vid knopp kanten så det blir svårt att skarva. Vad ska man göra åt det? Köpa ny knopp elr? |
|
|
Jag hade samma problem, kablarna va avslitna av någon nyfiken. Ta fram en kniv och pilla bort emblemet(sitter fastklistrat med dubbelhäftande tejp) under där sitter det en stor skruv, skruva bort den och sedan kommer du åt lysdioderna! Jag passade på att byta färg och att borra upp hålen lite så att kablarna glider lättare genom knoppen. Mvh Peter G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.