AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
422

Några fel på min nya E30

Mr
32
MrFiB
316i -90
Jag har nyligen köpt min 325ik och har upptäckt några problem som är minst sagt irriterande. Dels så när man kör på minsta hålan så öppnas handskfacket, även om man låser det. Och så går det ej att låsa bakluckan. Känns som det är fel nycket då det inte går att vrida om allt. Är det inte samma nyckel som till tändningen?
ant
Jo nyckeln ska passa i bakluckan och de andra låsen. Men det är inte ovanligt att just bakluckans lås är utbytt. Om du ej fick med nyckel till denna kan du kanske höra med tidigare ägare om denna vet mer.

Anågende ditt hanskfack, så har jag upplevt flera luckor osm velat öppna sig lite då och då i just E30. Dock bara på äldre bilar. Vad som kan tänkas åtgärda felet vet jag inte. Men att se över den låsanordning kan kanske hjälpa. Du kanske kan hitta något som är brustet eller felar.
En lucka kan inte betinga många kronor på en skrot om det är den som är trasig.

==========
Länk
Angående låset, du kan kolla lite här:
Länk

När jag köpte min 318is så funkade inte låset bak överhuvudtaget. Så jag byggde om det;)

I handskfacket låter det som att de "piggar" som skall gå ut och hålla fast är lite trötta. Har för mig att det går att fixa, pillade isär mekanismen på en tidigare 320i.
Annars är det nog ganksa lätt att ta de delar du behöver från en annan bil(skroten).
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Kolla först vad en ny mekanism till handskfaklåset kostar på BMW, den kanske är billig.

När det gäller bagagelåset så prova först att smörja låset MYCKET, det kan ha kärvat ihop om det inte använts. Smörj och greja en längre tid (en vecka minst) innan du ger upp.

Kiip Spiiding!
Hej!
Det är min brorsas bil du köpt.
Angående handskfacket så ska du bara slå igen det lite hårdare.
Stänger man det med vanlig "kraft" så åker det upp vid minsta gupp som du säger. Slå igen det lite hårdare så öppnas det aldrig av sig själv =)
Låset till bakluckan får du nog byta ut för det finns ingen nyckel till det tyvärr.
Har du mer frågor om den bilen så är det bara att maila eller ringa.
Baklåset verkar vara ett vanligt fel.

På min förra e30 funka det inte. På den jag har nu så är det nyligen utbytt.
Mr
32
MrFiB
316i -90
ok, vet hur man får igen luckan nu då. Ock låset på bakluckan löser jag med ett centrallås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.