|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ett litet dilema,vet inte om jag ska köpa bilstein dämpare lr koni???hjälp?? koni kostar 7000:- o jag får tag på bilstein sprint dämpare för 5000:- runt om,men är tveksam ändå... D är fegt o släppa gasen! | |
|
Vad vill du att den ska göra , ? jag kör med Koni , och jag skulle välja dom före Bilstein , pga mjukare dämpning , och att returen är bättre , Bilstein har hård dämpning och mjuk retur , + att du kan ställa väghållningen med Koni Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Hej Bjale ! Ett litet tips om Koni...ringde till Bildelsinporten för ett par veckor sen,och dom höll precis på att förhandla med Koni,han trodde dom skulle kunna hålla bra pris på dom...det var inte klart då men kan vara värt ett telefonsamtal. E28 |
|
|
Firman där farsan jobbar köper grejor billigt från örebro stötdämpar o fjädersevice,men konina blev inge billigare där,vad jag är ute efter vilka är bäst i väghållnings syfte hålbarast osv,komforten bekymrar mig mindre.Hade från början tänkt köpa koni men en somtävlar med porshe tyckte att ställbara koni var helt onödiga o att bilstein var bättre + att han kunde fixa ett bra pris åt mig D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Jag har bilstein sprintdämpare och är jättenöjd med dessa, bilen är nästan som en gokart. Komforten blir ju lidande men är man som jag som inte bryr mig så. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
| Hur kan en e30 bli mer go cart?? ;) hehe | |
|
Hamann funkar! Ganska hårt och stötigt, men schysst väghållning, P 8.000.- i Gula tidningen ///Kjell |
|
|
- Bjale. Jag vet inget om Bilstein men Koni har jag kört en del och de kan jag verkligen rekomendera. Min kompis har det på sin bil och de funkar kanon. Den har verkligen fått fantastisk väghållning. Vi har varit två omgångar i Tyskland (givetvis till Nordschleife och bränt runt) och kört ett par hundra mil och de fungerar kanon! Jag skall i vår köpa Vogtland-fjädrar och gula ställbara Koni till min attack-wagen! Mvh/ Micke R. |
|
| testar om det funkar bara | |
| Vart får du tag på bilstein sprint för 5000:- ??? Behöver ett gäng till min vagn. | |
|
genom en kille som tävlar med prosche,trot inte han vill fixa åt nån han inte känner D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Dyrt...jag betalar bara 4.000:- för Bilstein Sprint! Dock med rejäl rabatt! |
|
|
var det till din 318??? skiljer lite mellan dom oika dämparna,sitter en tyngre klump frami på 325an som kallas M50.....så styck priset blir nog lite högre på dom till min än te din? D är fegt o släppa gasen! |
|
| Zodiaken>>> Hur får du tag på dina billiga dämpare då??? | |
|
Det blev Bilstein,ska montera dom i kväll,är nyfiken på hur det kommer o bli!!! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
- Bjale. Skriv gärna ner dina intryck av Bilstein-dämparna. Mvh/ Micke R |
|
|
Mitt intryck var: det blev inte som jag hade väntat mig alls! trodde bilen skulle bli stötig o så där,men det blev jävligt bra,stadig som fan,men inte alls stum lr nått sånt,var nästan lite för mjuka för min smak D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Köpte Röda Koni (ställbara) bak för 1400:- Shi |
|
|
Hej. Skillnaden på röda och gula Koni är det att röda är ställbara? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
nope,gula rä oxå ställbara,vet inte skillnaden???tror gula är "kraftigare"? D är fegt o släppa gasen! |
|
| Röda Koni är oljedämpare, gula är gas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.