AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.591

Skrikande generator?

Har dykt upp ett litet irriterande ljud.När bilen blir varm ( norm temp ) så börjar de skrika lite vid generatorn.Låter nästan som att det kommer från remmen.Provade med att spruta lite 5-56 men det hjälper inte.Detta uppstår endast när bilen är varm.Arbetskollegan sa att de kan vara något inne i genratorn som har gått torr.Behöver smörjas.Någon som varit med om detta eller vet vad de kan vara???

tack i förhand

Fegt O Bromsa !!!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är du säker på att det är generatorn som låter?

Spännrullen till generatorremmen brukar kunna låta illa om lagret håller på att ge sig!

Ta en bit trädgårdsslang och använd den som ett stetoskop för att lokalisera varifrån ljudet kommer.

Mvh
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Kan ju oxå vara ett lager i generatorn som behöver bytas/infettas
Jag hör ett vinande ljud, låter inte som något "fel" när jag gör kickdown och drar bilen till 5-6k varv. På tomgång låter bilen ingenting, helt som det ska. Bara när jag pressar henne lite som det vinande ljudet framträder. Ska det vara så?
för mig kommer det ett skrikande ljud när motorn blir driftsvarm,dock bara vid minusgrader och vid vissa varvtal.ljudet avtar efter ca 10 min.Har bytt rem,spännhjul,vattenpump och generator.Har varit väldigt svårt att lokalisera ljudet iockmed att man måste köra bilen,förutom förra vintern när det var -20 .då kunde jag varva upp motorn och känna en kraftig vibration från den nya generatorn i samband med missljudet .ljudet avtog direkt när jag lättade på multiremmen.

larry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.