|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är det någon som har någon erfaranhet av BMW´s förbesikning, vad kollar dom igenom på bilen? Någon som har råkat ut på att det har varit fel på bilen trotts att dom testat den? Mvh Mattias | |
Kowalski |
Hej Jag utnyttjade det förra året på BMW (Theanders) i Lund och jag tycker det funkade bra. Även om denna verkstad inte har det bästa rycktet här på forumet så gick de igenom bilen och gjorde en betydligt mer omfattande koll än vad jag trodde de skulle göra. De verkar gå efter ett fast protokoll. De hittade bl a glapp i en bakvagnsbussning och ett mindre läckage (pga trasig packbox) i bakaxeln. Fel som kanske inte orsakar ombesiktning men som kan vara bra att känna till. Jag kan däremot tänka mig att de säkerligen inte lägger ned alltför mycket möda på det utan att de endast kollar översiktligt. Bilen rann igenom besiktningen en månad senare U A på bilprovningen i Lund. Besiktningsmannen var visserligen BMW ägare han med (750iL av äldre modell) så det kan ju ha spelat viss roll :-) Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
| Jag gjorde en förbesiktning i enköping och dem går igenom bilen precis som på den riktiga besiktningen Och går bilen inte igenom bes så får bmw stå för det eftersom dem inte hittade felet. Jag hade handbromsvajern och stötdämparen paj så annars gick bilen igenom som smör =) | |
stefannorr |
Jag gjorde förbesiktning på min i Luleå,fick inga anmärkningar på BMW. På besiktningen hittade dom 2 fel b l a en 2 för ojämn bromsverkan,skrev till BMW Sverige och dom tar EJ på sig något ansvar om bilen ej går igenom besiktningen. |
| va? Är det inte deras skyldighet att stå för diverse som inte går igenom? Inte BMW sverige men verkstan som gör förbesiktningen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.