AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.862

Centrallås problem

hejsan.
centrallåset har lagt ner. På vintern fungerar det alldeles utmärkt men när det blir varmare slutar det fungera.
Det är inte bara en dörr som strular utan det slutar fungera på alla dörrar.
Vad kan detta bero på?
Finns det någon "huvudbox" som det kan glappa till och isf var sitter den?
Mvh Mattias

Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
kolla så inte "pinnen" från centrallås motorn har hoppat ur eller glappar.. gjorde det på min men det var lätt fixat..får iof riva ner insidan på dörren och pilla men tog mig ca: 30 min nu funkar det som en dröm..

hoppas det löser sig!!

Länk

MVH

Jonas
en
39
ennaj
E46 325Xi -02
Z3 2,8 -99
Hej! Vilken BMW-modell och år har Du? Problemet kan bero på att när det är varmt så upptröder en glappkontakt vid styrenheten. Den sitter på olika ställen beroende på modell. Är det en 5-serie så sitter den oftast under baksätet till vänster. Är det en trea så sitter den iregel vid handsfacket. Få en test utförd av en BMW-verks´tad - de har en mycket bra testutr. och det går fort och blir billgt att få reda på felet. MVH Jan Holmberg

Janne
Hejsan. Jag har en 325 -91 e36. Kruxet är att det fungerar att låsa, men den låser upp bilen direkt igen, efter några gångers försökande att låsa brukar den låsa sig, vad beror detta på?
Vart sitter själva huvudenheten till Centrallåset?
ta
90
tach
E36 325i
jag tror på kabelstammen i bakluckan (fick själv rådet här på forumet) hade samma fel som du, såg inget konstigt i kabelstammen men jag klippte upp plasthöljet och såg då att 2 kablar var av, fixade det och nu fungerar c-låset klanderfritt....
Vart på kablestamen var det mer exakt då?
Den går på vänster sida. Följer själva gångjärnet. Det var en kabel som var av där för mig med. Skarvade och sen funkade det perfekt!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej mattemattsson!! Har ett liknande problem med min bil men jag konstaterade att det var en micro brytare i förardörren...du kan göra ett enkelt test...

öppna förardörren
stäng dörren i låsmekanismen(med ex vis skruvmejsel)
tryck in mickrobrytaren som sitter i lås haken på stolpen
prova sen att låsa bildörren

om det går att låsa kan man släppa upp microbrytaren och se vad som händer, i mitt fall så lyser en lampa till el-hissarn och den slocknar när dörren är stängd... jag har för mig att en brytare inte kostar mer än 150:-

lycka till/bojjen
Ska testa detta. Men vart sitter sjävla "huvudenheten" ifall man vill rycka bort dörr för dörr och testa vilken som strular?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.