|
|
|
|---|---|
|
Hoppas nån kan hjälpa mig, min 323i -82 (E21) är stendöd. Den sista färden jag gjorde var ganska hård, jag låg ungerfär i 190 - 200 när den plötsligt la av och varvräknaren slog upp på fullt, så släppte jag gasen lite och då gick den igång igen, sedan åkte jag i cirka 10 min till och sedan hem, när jag kommer ut till bilen nästa morgon startar den inte, då har bensinpumpsrelät dött, så jag öppnar det och kan köra pumpen för hand så att säga men bilen startar inte ändå så jag tittar om det finns gnista men det finns det icke, har bränslepumpsrelät någon funktion i tändningen också eller vet nån vad som har hänt??? En annan konstig grej är att relät går om jag tar en jord och duttar den mot jordanslutningen på tändspolen men inte om jag låter jorden sitta kvar där. Hoppas nån vet vad som hänt eller vad som kan va fel, tacksam för svar! | |
| Glömde säga att jag har provat bytt tändspole och den lilla elektronikboxen (kommer inte ihåg vad den heter), tändkablarna är nya likaså fördelarlock och rotor. | |
|
Kolla upp magnetgivaren som läser av tandhjulet som sitter längst fram på motorn (vevaxeln). Det låter som att den inte förstår att motorn snurrar och därför inte slår på soppapumpen. Givaren sitter på förarsidan och det är trångt. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.