AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
476

slö motor

ru
27
ruffe
320ia-93
Jag har en slö motor i min 320ia-93.
När den är kall så kommer den rätt så bra på gasen men när den är varm är den väldigt slö.Däremot om jag gasar upp den så händer inte så mycket men släpper jag lite på gasen så kommer den bättre. Vad kan det vara för fel?

Skepparn
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Kan vara Lambdasonden som inte hänger med. När den föråldras som släpar funktionen efter lite. Kan också vara en pirat monterad lambda, de brukar inte vara så samspelta med resten av motorstyrningen. Har haft en 325a med exakt likadant symptom som du beskriver. Den hade en pirat lambda monterad. Bytte sedan till Bosch orginal och symptomen försvann. Blev tom piggare !
Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
har du öppet luftfilter? om du har det kanske det e taskigt avskärmat och där av går den fint innan motorn har blivit varm.

när den blir varm så börjar den då suga varmluft istället för kall.. bara en tanke..

Länk

MVH

Jonas
Jag har öppet luftfilter på min utan nån som helst avskärmning. Jag upplever ingen skillnad mellan när motorn är varm eller kall. Däremot kan det var skillnad men inte kopplat till hur varm motorn är... Mysko! =/

Funderar på att köpa Green Cotton Twister eller vad det nu heter. Då får man med en avskärmning.
Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
ja, twister filtret e på min "Vill ha" lista oxå :)
ru
27
ruffe
320ia-93
Jag har kollat lambdasonden på elverkstad ua men det kanske inte märks om den släpar så som du menar.Får kolla upp det igen.Sen undrar jag vad ett twisterfilter är och var man får tag på ett sånt om det kan vara det problemet.
Visa användare
56
Jonas_320i_85
BMW 320iA -85

Kawasaki klx 300R -97
Twister filter som har en inbyggd avskärmning. e inte rektigt säker på hur det funkar men det står säkert på hemsidan. :)

Länk

kolla in själv!! :=)

Länk

MVH

Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.