|
|
|
|---|---|
|
Hei! Har lest en del innlegg og svar som omfatter problemet rundt missvisende bensinmåler(tankmætare), men ingen av svarene er rettet mot Z3! Selv har jeg en 97 model 1,8L. Jeg undrer om noen har noen tips på hva feilen kan være, og hva man evt. kan gjøre for å rette på feilen? Måleren viser full tank vid uppstart og efter en stund viser den tom tank, men når bilen står på tomgång åker måleren sakte opp mot full tank!? | |
|
Mätaren ger utslag från en flottör som finns i tanken om den hakar up sig så blir det fel utslag. Varför skulle den haka up sig just efter att du har startat bilen har jag ingen aning, kanske blir det liten ”storm i tanken” när motor börjar suga bensin, kanske nåt annat. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Takk for svar!! Er det mulig å fikse på feilen selv?, evt. hvor sitter festet til flotøren? Er det en dyr/avanserat reparation hos en verkstad? |
|
|
ingen aning... den sitter någonstans i tanken så du kommer inte åt den riktigt... Min farsa hade sånt efter en avkörning av vägen en gång och då hängde den up sig och satt fast och visade alltid en full tank...han har fått allt rätt efter att ha missat en fartgop i typ 70km/h. en metod jag skulle inte rekomendera... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.