|
|
|
|---|---|
calles80 |
Tja! Då har man ringt runt som en hora och fjäskat o försökt med flertalet bolag över en helförsäkring till en BMW 328iA års 96, import. Man 23år, 4 skadefri år, 10-15000mil/år, stöldmärkta rutor, immobilizer, 08 område. DIAL/iF.......20800,- FOLKSAM.......19798,- SUSAB.........16935,- LÄNSFÖRSÄK.... 13967,- * kräver att man haft en försäkring där i 1 år... Nån som har samma bil som mig o ungefär samma skadefria år o lik. o fått andra priser än jag så skulle de va kul att veta.. Orkar snart inte fjäska runt mer i balettkjol och ringa runt mer för man spyr snart... De säger per tfn att BMW är en sååå bra bil och alla skulle vilja ha en så därför blir premierna så höga. Ja säger då att de stämmer.. De är bra bilar så därför importerar vi dem för att komma billigt undan. Vi straffas lite grann skulle man kunna säga. Köper en bil för 150000,- och försäkrar för 20000,-/år när andra får de för 10000,-/år.. En som försöker...förgäves... |
|
ska ev försäkra en 520 -95. så jag kollade på nätet på skojj. jag skulle få pröjsa lite över 20000 kr/år jag trodde det var ett skämt....för en 520? jag har en audi s2 nu och den kostar BARA 16000kr/år? vilken är lättast å smälla i? jävla idioter!!!! crille |
|
|
Ni verkar ha mycket höga försäkringskostnader i "Fjollträsket":-) Jag hade en 328i coupe för 2år sen, och betalade ca 4000 SEK/år inkl. MER försäkringen. Idag har jag en 523i -99 och betalar ungefär lika mycket. Jag är idag 28år och bor i Norrköping. 1000mil/år och 8 skadefria år. |
|
|
Jag har en 328i men en E46:a så jag vet inte vad det gör på priset, jag har också maximalt antal skadefria år men betalar ung. 7000:- år i Stockholm. Jag parkerar på gatan och har viltskydd+allt annat man överhuvudtaget kan teckna samt har lägsta möjliga självriskerna (vilket ger en högre premie). Jag har IF som försäkringsbolag. Hoppas att detta är till någon ledning... Mvh / Micke R |
|
|
Jag har en 320 -92 importerad i år och betalar 3200/helår hos länsförsäkringar. De krävde inte ens larm. Dock har jag full bonus |
|
|
Det här med försäkringar är snart nått för Sverker Olofsson och hans program! |
|
|
Håller med OlaE, det börjar bli dags att media uppmärksammar alla sanslösa höjningar på bilar som blir äldre och förare som blir äldre och rent statistiskt mindre riskbenägna. Simon |
|
|
Jag ringe för skojsskull hur mycket jag skulle pröjsa för en ferrari hehe, Man 22år mellanstorstad 3fria år Svar :78000kr/år billigt va |
|
b111191 |
Prova med OK-bilförsäkringar finns på www.ok.se Bor själv i Lund och betalar 4900kr/år helförsäkring,tilläggsf. lättmetallfälg,stereo 15000+ och metalliclack.DU är under 24 år vilket gör att försäkringen blir betydligt dyrare. Alternativet är att du skriver bilen på en äldre släkting med bra bonus Jan |
|
dom flesta försäkringar går bara efter åldern på bilägaren. Ett tips är att skriva bilen på någon förälder. Systemet med bonusöverlåtelse är borta! p.g |
|
| jAG BOR I sTOCKHOLMS INNERSTAD HAR HÖGSTA BONUSEN 1500 MIL OCH BETALAR 6221/ÅR | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.