|
|
|
|---|---|
|
Varför får jag imma på framrutan,när jag sätter på värmen i min bil.jag har vanligt värmesystem,en ratt för vänstersida och en för höger,alltså ingen ac. Nu är jag orolig för att jag har en liten läcka i värmepaketet. kanske ska jag prova med kylartätning. BMW 730i-92 | |
| Känner du ingen glykol-lukt behöver du inte vara orolig. E32 och 34 är ökända "imm-lådor". Förmodligen är dom lite för täta i kupén. På sommaren krävs det alltid att man kör med AC´n för att hålla imman borta, (eftersom du inte har någon är det nog bara att gilla läget). | |
|
Kolla så du inte har cirkulationen påslagen.. friskluft brukar hjälpa på imman inne i bilen. Det kan ju vara så att det är allmänt fuktigt i din bil.. kanske fukt kvar sen vintern? Blötta fötter och fukt kvar i mattan? När någon kliver in i min bil och det regnar så blir det rena imbunken i min bil också.. |
|
|
min imma igen pga igensatt microfilter H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Stämmer det som pasi skriver. Ett byte av microfilter brukar lösa problemet. | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Men microfilter finns väl bara på bilar med ac och acc, eller har jag fel? /Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.