|
|
|
|---|---|
|
läckage mellan grenrör och främre rör?! Mitt lambdavärde låg lite högt vid besiktning och jag tor det kan vara läckage framifrån. Muttrarna verkar sitta både svinhårt och svåråtkomliga...Några erfarenheter, någon? | |
Mullpung |
Hade ett läckage på min is 92:a, det var efter grenröret där rören går ihop i ett, körde i mittsträngen när de va snö ute och då sprack det runt om, fick det svetsat på undersidan så mycket som det gick, sen riktig avgaspasta (inge biltema och inge OKQ8 pasta) på ovansidan med bandage, har hållit tätt ett bra tag nu, men det är väll den enklaste och billigaste lösningen, hissa upp bilen och se vart det kommer ifrån är väll en bra början if... |
ormen |
Främre röret (dubbelt) spricker mellan sin fläns och själva rören, svets som gäller... ännu en gång tipsar jag om TIG-svets... funkar utmärkt just där... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
ormen |
Andreas: ser att du bor i Kronoberg, jag bor i GBG, men skall jobba i VÄXJÖ ett par veckor i juni, maila om du vill ha svetshjälp... jag har gjort det jobbet massor förut... "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Det är ju fantastiskt att det finns hjälpsamma människor! Jag ska kolla lambda sonden för säkerhetsskull innan, men jag kanske hör av mig Ormen! Jag bor ca 5 mil från växjö |
|
ormen |
gör det om du har problem, lättast för mig är om du kommer med främre rör/grenrör i handen... då fixar jag det på 10 min... maila i så fall "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
ormen |
zevil@msn.se "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.